شور و نشاط فعالان قرآنی مساجد با آغاز شانزدهمین دوره «مدهامتان»

هم اکنون شور و نشاط عجیبی بین قاریان، حافظان و موذنین مسجدی برقرار بوده و برخی نیز به دلیل بعد مسافت دچار گرفتگی صدا شده و عده‌ای نیز با توجه به حساس بودن مرحله کشوری، دچار استرس شده‌اند.

خبرگزاری شبستان__یاسوج: مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور امروز در دومین روز برگزار با حضور برگزیدگان در رشته‌های مختلف هم اکنون در سالن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی،  سالن همایش معلم و همچنین نمازخانه اردوگاه فرهنگی و تربیتی شهید سلیمان خاطر شهر سنندج مرکز استان کردستان در حال برگزاری است.

طبق سین برنامه هم اکنون برگزیدگان راه یافته به مرحله کشوری قرائت ترتیل و حفظ کل بالای ۱۶ سال در سالن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و برگزیدگان قرائت ترتیل و حفظ کل زیر ۱۶ سال در سالن همایش معلم شهر سنندج با حضور داوران برجسته استانی و کشوری در حال رقابت هستند.

طبق صحبت  معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در آئین افتتاحیه این مسابقات، سه هزار و ۵۰۰  کانون فرهنگی و هنری در این مسابقات درگیر بودند و از تمامی استانها در این دوره از مسابقات مشارکت کردند.

«مهدی مقدم» با تقدیر از داوران جشنواره قرآنی مدهامتان، گفت: در مرحله استانی  ۲۵۰ داور به داوری این مسابقات پرداختند و در مرحله کشوری نیز ۲۵ داور کار داوری این مسابقات را برعهده دارند.

هم اکنون شور و نشاط عجیبی بین قاریان، حافظان و موذنین مسجدی برقرار بوده و برخی نیز به دلیل بعد مسافت دچار گرفتگی صدا شده و عده‌ای نیز با توجه به حساس بودن مرحله کشوری، طبق صحبت با خبرنگار شبستان با آنها دچار استرس شده‌اند که سرپرست هر استان تلاش دارند تا به آنها آرامش دهند و بتوانند با آرامش و فراغت بیشتری در مسابقات رشته مربوطه حضوری فعال داشته باشند.

از استان کهگیلویه و بویراحمد امین صالحی از شهرستان لنده در رشته اذان دارای رتبه نخست رده سنی بالای ۱۶ سال و امیرحسین خالقی از شهرستان لنده رتبه نخست رشته اذان رده سنی زیر ۱۶ سال هستند که به دلیل بعد مسافت، از حضور در این مسابقات انصراف دادند.

ولی زهرا مرادی از شهرستان گچساران در رشته حفظ کل رده سنی بالای ۱۶ سال و حسن عسکرزاده از شهرستان گچساران رتبه نخست قرائت ترتیل رده سنی بالای ۱۶ سال و سینا عظیمی نیز در رشته قرائت ترتیل رده سنی زیر ۱۶ سال هم اکنون در مرحله کشوری شانزدهمین جشنواره ملی قرآن اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور «مُدْهامَّتانِ» حضور دارند.

کد خبر 1753000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha