تاکید میراث فرهنگی بر بازبودن مساجد و نمازخانه‌های بین راهی و پارک‌ها به ویژه در نوروز

مرادی گفت: وزارت میراث فرهنگی در آستانه نوروز بر باز بودن مساجد، نمازخانه های بین راهی و پارک ها تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمود مرادی نراقی امروز ( ۱۳ اسفند) در جلسه ستاد خدمات سفر استان مرکزی، عید نوروز را یکی از مهمترین فرصت ها برای سفر در کشور دانست و گفت: استان مرکزی تنها مسیر عبور مسافران نیست بلکه این استان ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی دارد و می تواند از محل عبور گردشگران به محل حضور گردشگران تبدیل شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به جاذبه های تاریخی و وجود روستا ها و اماکن تاریخی و دیدنی، افزود: استان مرکزی جایگاه ویژه ای در سفرهای نوروزی دارد و جای تاسف است که با وجود جاذبه های طبیعی، فرهنگی، آداب و رسوم خاص و ... مقصد سفر نیستیم و به حوزه گردشگری اهمیت بالایی داده نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تشکیل ستاد خدمات سفر در آستانه نوروز نشان از اهمیت حاکمیت برای سفر است، ادامه داد: یکی از نیازهای جامعه امروز سفر است و باید زمینه و زیرساخت های آن در کشور فراهم شود.

مرادی نراقی به جایگاه و موقعیت استان مرکزی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: برخی از شهرستان های استان مرکزی همچون محلات و دلیجان پایتخت غار های  طبیعی و تاریخی کشور هستند و غار نخجیر و غار تاریخی هستیجان  شهرستان دلیجان سرآمد این  غارها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اضافه کرد: رشد اقتصاد گردشگری و اشتغالزایی در استان در گرو موفقیت در استقرار گردشگر در این استان است که باید تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود.

وی به تشکیل کارگروه ها ذیل ستاد خدمات سفر استان اشاره کرد و افزود: کمیته خدمات شهری، امداد و نجات، انتظامی و امنیتی، شهرداری ها و دهیاری ها، اسکان و نظارت و آمار، تنظیم بازار و خدمات رفاهی، خدمات بهداشتی و سلامت و محیط زیست، اطلاع رسانی و تبلیغات، ساماندهی و نظارت بر فضای اقامه نماز، کمیته  شصت سی  با محوریت اداره کل راهداری کمیته‌های ده گانه ذیل ستاد هستند که  احکام خود را از طرف استاندار محترم دریافت و جلسات شهرستانی نیز تشکیل شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: وزارت میراث فرهنگی بر نظارت بر اماکن گردشگری و اماکن عمومی و پارک ها مانند سرویس های بهداشتی و باز بودن مساجد، فعال سازی کیوسک های تبلیغاتی و اطلاع رسانی در ورودی شهرها و استقبال از مسافرین نوروزی تاکید دارد.

مرادی نراقی در خصوص آخرین وضعیت شهر زیرزمینی تفرش که فرماندار شهرستان خواهان بازگشایی آن برای نوروز ۱۴۰۳ بود  گفت: بین میراث فرهنگی و شهرداری و کارشناسان رسمی دادگستری اختلاف فنی ایجاد شده است، میراث فرهنگی بر مسئله امنیت و ایمنی گردشگر تاکید دارد و دلیل عدم فعالیت فعلی دستکند مسائل ایمنی آن  است. اگر ایرادات وارده به سازه این مجموعه توسط شهرداری رفع شود برای نوروز قابل بهره برداری خواهد بود.

کد خبر 1753090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha