مسابقات مدهامتان بستر استعدادیابی و رشد بچه‌های مسجد است

یک داور رقابت‌های قرآنی با تأکید بر رونق‌بخشی به مسابقات قرآنی مدهامتان، گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت مناسبی برای رشد استعدادهای قرآنی فعال است و باید تقویت شود.

«حسین اخوان‌اقدم» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان به ابعاد مختلف برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان به همت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره و اظهار کرد: مسابقات و رویدادهای رقابتی در حوزه فرهنگی و قرآنی یک بخش از پازل فعالیت های آن حوزه محسوب می شود و اگرچه کل فعالیت ها در این عرصه تجمیع نخواهد شد اما می تواند بر شور و رونق فعالیت های قرآنی و فرهنگی بیفزاید.

داور شانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان افزود: علاوه بر رونق فعالیت های قرآنی در شناخت سطح افراد فعال در این عرصه نیز موثر بوده و توانسته اتفاقات جدید و سازنده را برای کانون های مساجد و بچه های مسجد رقم بزند.

وی با بیان اینکه فعالیت ها و مسابقات قرآنی باید در مساجد تقویت شود، گفت: هر یک از رویدادهای قرآنی زمینه همبستگی و ایجاد شبکه بین فعالان این عرصه خواهد بود و افراد از نقاط مختلف کشور با همدیگر آشنا می شوند.

اخوان‌اقدم با تاکید بر اینک نباید فرصت های رقابتی را از دست بدهیم، تصریح کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت مناسبی برای رشد استعدادهای قرآنی فعال است و باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه بعضی از تصمیم سازی ها و اتفاقات در جریان برگزاری مسابقه مدهامتان بر عملکرد و بازخورد آن تاثیر می گذارد، ابراز کرد: رونق و پایداری مسابقات مدهامتان به تدوین چشم انداز روشن با تشکیل اتاق فکر راهبردی نیاز دارد.

این داور مسابقات قرآن مدهامتان کانون های مساجد کشور، تشکیل اتاق فکر با حضور مقامات ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان ستاد هماهنگی کانون های مساجد، خبرگان و فعالان قرآنی و افراد صاحب نظر در این حوزه را ضروری دانست.

وی تخصیص اعتبار و بهره گیری از ظرفیت های حمایتی دولتی و مردمی برای فعالیت پر شور این مسابقات را مهم خواند و یادآورشد: هر چقدر این تصمیم سازی ها با بررسی و هم افزایی خِرد جمعی باشد نتایج بیشتری را برای کانون های مساجد و بچه های مسجد رقم می زند.

اخوان‌اقدم با تأکید بر افزایش رونق فعالیت های قرآنی کانون های مساجد به ویژه مسابقات مدهامتان، گفت: اگر این عرصه ها کمرنگ شود فعالان و استعدادهای برتر ناشناخته می مانند.

وی همچنین به زمان برگزاری این رویداد و میزبانی از آن اشاره و خاطرنشان کرد: زمانبندی و میزبانی رویدادهای فرهنگی و قرآنی بر کیفیت و عملکرد آن تاثیر می گذارد از این رو باید علاوه بر نظر سنجی، اتاق فکر برگزاری مسابقه ابعاد آن را بررسی کند.

کد خبر 1753106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha