گسترش رشته تقلیدی در مدهامتان منجر به تربیت یک میلیون فرد قرآنی می‌شود

حنیفی گفت: گسترش رشته تقلیدی به عنوان یکی از رشته های مسابقات ملی مدهامتان، در دوره‌های آینده منجر به تربیت یک میلیون فرد قرآنی می شود.

علی اکبر حنیفی داور مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: مسابقات مدهامتان یک پدیده جدید است که میتواند در سطح مساجد زمینه ساز ورود نوجوانان به سمت قرآن کریم باشد.

وی با بیان اینکه خود از 6 سالگی وارد فعالیتهای قرآنی و یادگیری آن شده است، افزود: از کودکی در خدمت این کلام الهی بوده ام و در مسابقات مختلف بعنوان داور فعالیت داشته ام و قطعا ورود افراداز سن کودکی به این مسیر میتواند موفقیت را برای فرد ارمغان آورد.

داور شانزدهمین دوره مسابقات ملی مدهامتان در سنندج افزود: مسابقات مدهامتان بعد از مسابقاتی که سوابق بالای 30 سال دارند یک پدیده جدید است که بخوبی فعالیت خود را اغاز کرد.

استاد حنیفی با بیان اینکه برای رقابت در مدهامتان امسال بیش از 200 هزار نفر از سراسر کشور در دل مساجد شرکت کردند، تصریح کرد: امروز در بخش سراسری این مسابقات 280 نفر رقابت دارند که در رشته های مختلف و برای بانوان و آقایان برگزار شده است.

داور شانزدهمین دوره مسابقات ملی مدهامتان در سنندج ویژگی بارز این مسابقه با سایر مسابقات را حضور افراد زیر 16 سال و ایجاد رشته تقلیدی قرائت برای این افراد برشمرد و بیان کرد: معتقدم مسابقات قرآئت تقلیدی باید در 10 رشته گسترش یابد تا منجر به شرکت یک میلیون نفر در این مسابقات و تربیت افراد قرآنی شود.

وی عنوان کرد: جایگاه رشته قرائت تقلیدی مدهامتان به گونه ای است که می‌تواند با گسترش آن در مساجد، بچه های مسجدی را قرآنی بار بیاورد.

حنیفی یادآور شد: مدهامتان از محلات تجلی یافته است و میتواند نوجوانان زیادی را به حوزه قرآنی جلب و جذب کند.

داور شانزدهمین دوره مسابقات ملی مدهامتان در سنندج در خصوص سطح شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات بیان کرد: سطح شرکت کنندگان نیز در حد مطلوبی بود و امید که در سنوات آینده با شمول و وسعت بیشتر و در تمام کانون‌های مساجد کشور برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه قرآن کریم در زندگی افراد گفت: هر کسی میخواهد در دنیا و آخرت موفق باشد باید به قرآن روی بیاورد و به این کلام الهی پناه ببرند تا در تاریکی فرو نروند.

کد خبر 1753110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha