برپایی ۱۳۹۳ پایگاه جشن نیکوکاری در خراسان‌جنوبی

عرب گفت: یک هزار پایگاه در مدارس استان و ۳۹۳ پایگاه در میادین اصلی شهرها، مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد، آماده دریافت کمک‌های مردمی به نیازمندان در جشن نیکوکاری در استان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد عرب امروز (۱۴ اسفند) در حاشیه مراسم جشن نیکوکاری در مدرسه محدثه بیرجند در جمع خبرنگاران با تبریک ۱۴ اسفند ماه سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: در آستانه سال نو با برگزاری جشن نیکوکاری با شعار «عید همدلی» با هدف کمک به خانواده‌های نیازمندان به استقبال بهار می‌رویم.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری از ۱۴ اسفند تا قبل از ماه رمضان ادامه داد: امروز همزمان با سراسر کشور زنگ جشن نیکوکاری در مدارس استان با همکاری آموزش و پرورش نواخته شد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۹۳ پایگاه جشن نیکوکاری در مدارس و میادین اصلی شهرها و مراکز نیکوکاری استان خراسان جنوبی پیش‌بینی شده است، افزود: پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی روز پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه در معابر اصلی شهرها و جمعه در مصلی‌های نماز جمعه برپا خواهد بود.

عرب گفت: در این هفته ۱۵۰ مرکز نیکوکاری و ۲۱ مراکز کمیته امداد امام خمینی(ره) سراسر استان آمادگی دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نوع‌دوست برای کمک به نیازمندان در آستانه شب عید هستند.

وی با اشاره به پرداخت کمک‌ها از طریق کارت‌های بانکی اعلام کرد: نیکوکاران می‌توانند با استفاده از شیوه‌های مشارکتی جدید با شماره گیری کد #۱*۰۵۶*۸۸۷۷* همچنین واریز وجوه نقدی به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۰۲ کمک‌های خود را برای کمک به نیازمندان در آستانه شب عید واریز کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته مردم نیکوکار استان در جشن نیکوکاری ۱۹۷ میلیارد ریال کمک کردند.

وی در پایان افزود: در اولین گام در هفته احسان و نیکوکاری پیش‌رو ۵۸۴ بخاری، ۶۰۰ آبگرمکن،۶۱۲ سری جهیزیه و ۵۰۰ سبد غذایی به نیازمندان اهدا خواهد شد.

چهاردهم اسفند مصادف با تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) روز احسان و نیکوکاری نامیده شده است. از سال ۱۳۶۹ هر سال در اسفندماه و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، مردم مهربان و نیکوکار ایران اسلامی همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در ۱۴ اسفند در همایشی نوع دوستانه بزرگ و ملی، دست‌های پر محبت و عاطفه خویش را بر سر خانواده‌های نیازمند و کودکانشان می‌کشند.

هفته نیکوکاری از ۱۴ تا ۲۱ اسفندماه هر سال به منظور جذب کمک‌ها و هدایای مردم به خانواده‌های محروم و نیازمند برگزار می‌شود که جمع آوری و توزیع آن به وسیله کمیته امداد انجام می‌شود.

کد خبر 1753127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha