مشکلات شرکت‌های پخش مواد غذایی خراسان جنوبی بررسی شد

مشکلات شرکت‌های پخش موادغذایی خراسان جنوبی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی استان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در خصوص رفع مشکلات آن‌ها اتخاذ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز (۱۴ اسفند) در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: امروز برای اولین بار مشکلات شرکت‌های پخش موادغذایی استان در این کارگروه مطرح شد که مالیات یکی از مشکلات بود در همین راستا مصوب شد با تشکیل کارگروه‌های تخصصی به صورت مصداقی  این موضوع با محوریت اداره صمت، اداره کل امور مالیاتی و نماینده‌ای از معاونت اقتصادی استانداری مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد سایت یا مکان مستقل برای راه‌اندازی  و مستقر شدن شرکت‌های پخش از دیگر دغدغه‌های این شرکت‌ها در سطح استان بود، گفت: با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی در آینده نزدیک شاهد تخصیص زمین در شهرک صنعتی برای استقرار شرکت‌های پخش خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در ادامه بر نظارت بر صدور مجوز و فعالیت مراکز پخش به ویژه مراکز پخش فاقدمجوز در استان تأکید کرد: و افزود: در همین راستا مقرر شد سازمان صمت و سازمان غذا و دارو به صورت ویژه با کمک این صنف ساماندهی و پالایش شرکت‌های پخش بدون مجور در سطح استان را انجام دهند.

اشرفی با اشاره به مشکل تأمین سوخت خودروهای پخش، تصریح کرد: برخی از ناوگان در سطح شهر اقدام به پخش مواد غذایی می‌کنند که بایستی ابزار فنی مجهز به سیم کارت را در داخل خودروها نصب کنند اما با توجه به اینکه این تجهیزات دچار کمبودهایی است، مقرر شد تا زمان تأمین این تجهیزات، با همکاری شرکت پخش و سازمان صمت و تایید عملکرد این ناوگان‌ها ظرف یک ماه آینده بتوانیم میزانی از سوخت مورد نیاز آنان را تأمین کنیم تا دغدغه‌ای برای تحویل کالا نداشته باشند و پخش مواد غذایی در سطح استان دچار مشکل نشود.

وی از فعالیت بیش از ۷۰ شرکت پخش موادغذایی در سطح استان خراسان جنوبی خبر داد که سطح فعالیت آنان متفاوت است و به صورت درون شهری و برون شهری به هم‌استانی‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.



 

کد خبر 1753182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha