پنجمین دوره جایزه علمی دکتر ابریشم‌چیان برگزار شد

مراسم ملی تکریم و الگوسازی مرحوم دکتر ابریشم چیان خیّر نیک اندیش دانشگاه ساز، همزمان با پنجمین دوره جایزه علمی ایشان با حضور پرشور دانشجویان و استادان دانشگاه های گیلان و علوم پزشکی گیلان در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، فرید نجفی رئیس دانشگاه گیلان در این مراسم با بیان اینکه خیلی از خیرین در ابتدا با مدرسه سازی و بیمارستان سازی در کارهای خیرخواهانه مشارکت داشتند گفت: مرحوم ابریشم چیان از خیرین دانشگاه ساز بود که لطف بسیار بزرگی در حق جامعه آموزشی انجام داد.

رئیس دانشگاه گیلان گفت: همه ما روزی از این دنیا خواهیم رفت و صرفا کارهای خیرخواهانه ما است که ماندگار می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تالار حکمت و بسیاری از کلاس های دانشگاه گیلان بخاطر برکت حضور مرحوم ابریشم‌چیان بوده است گفت: خدا را شاکر هستیم که به واسطه دکتر ابریشم چیان بسیاری از افراد همچون دکتر انصاری، مهندس قطب زاده و ... نیز ادامه دهنده راه ایشان هستند.

نجفی خاطرنشان کرد: این افراد منشا خیر هستند و یادشان بین دانشجویان و همکاران جاودانه هست و خواهد بود.

رئیس دانشگاه گیلان همچنین برگزیدگان جایزه علمی دکتر ابریشم چیان را آینده‌ سازان کشور نامید و گفت: مرحوم ابریشم پیان مصداق بارز مرد نکونام نمیرد هرگز است.

فرهاد شیرینی رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان هم در این مراسم گفت: تکریم الگوهای موفق از نظر عقلی، فکری و اجتماعی امری ستوده و موکد است زیرا این کار سبب روشن شدن چراغ های راهنمای راه صحیح است.

رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان بر همین اساس، تکریم و الگوسازی چهره های برجسته را در سه حوزه استانی، ملی و بین المللی بر خود تکلیف می داند که اثرگذاری مرحوم ابریشم چیان آنچنان برجسته است که بنیاد را به برگزاری این جشنواره تشویق کرد.

وی تصریح کرد: یکی از میادین و حوزه های اثرگذاری و مورد توجه بنیاد نخبگان، حوزه خیرین است که ایجاد اعتبار اجتماعی برای نخبگان بسیار مهم است و یکی از اهداف چنین جشنواره هایی، روشن نمودن چراغ امیدواری در دل آینده سازان و نخبگان می باشد.

دکتر شیرینی گفت: افرادی که به ایجاد اعتبار اجتماعی کمک می کنند خیرین فرهنگی هستند و اینگونه همه ما می توانیم خیّر فرهنگی باشیم.

وی اصلاح فرهنگ در راستای اصلاح جامعه را از ویژگی های دکتر ابریشم چیان برشمرد و بخشندگی، صفای وجود و... را از ویژگی های شخصیتی ایشان دانست.

پنجمین دوره جایزه علمی دکتر ابریشم‌چیان برگزار شد

محمدرضا ابریشم چیان فرزند مرحوم ابریشم چیان نیز در این مراسم با تشکر از کلیه افرادی که در سالن حضور داشتند گفت: اشخاص بسیاری گوشه هایی از زندگی ما را لمس می کنند اما به ندرت اثری بر زندگی‌ما می گذارند و بزودی فراموش می شوند و افرادی هم هستند که ما ما کمتر آنها را می بینیم اما در همان دیدار اندک بر زندگی ما تاثیر شگرفی می گذارند و نقش ما در این دنیا در مقام انسان را به ما یادآوری می کنند.

ابریشم چیان ادامه داد: پدرم دو امر خیر برای دانشگاه گیلان انجام داد که یکی ساخت ساختمان است که همه شما می دانید و به این دلیل او را به یاد می آورید، اما درمورد دوم، از دیگران سخنان کمتری شنیده ام که آن، تشویق دیگران به کمک در توسعه دانشگاه بود.

وی گفت: پدرم اعتقاد داشت میراث فکری بهتر از اموالی است که به ارث می گذاریم و من قبول دارم دیگر خیّران نیز به هدفی مشابه به کمک دانشگاه آمده و می آیند و به همین دلیل متولیان این مراسم طوری شرایط را فراهم ببینند که دانشجویان بدانند کسی کارهای آنان را فراموش نخواهد کرد.

ابریشم چیان در پایان نیز گفت: لطفا همه دانشجویان گفتارگرا را به خاطر بسپارند و بدانند از آنان تقاضا داریم که به وظیفه خود جهت تعالی جامعه تلاش کنند.

در پایان نیز از برگزیدگان پنجمین دوره جایزه علمی دکتر ابریشم چیان و برندگان مسابقه مقاله نویسی با محوریت این خیّر نیکوکار دانشگاه ساز تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است توسعه دانشکده ادبیات و علوم انسانی شامل فضای آموزشی، اداری، کتابخانه و تالار اجتماعات به متراژ ۷۳۰۰ متر مربع و احداث ساختمان کلاس ها شامل ۲۵ کلاس آموزشی با ظرفیت همزمان ۱۰۰ نفر دانشجو به متراژ ۳۲۰۰ متر مربع به یادبود فرزندشان شادروان دکتر سیدرضا ابریشمچیان از جمله کارهای خیرخوانه مرحوم دکتر ابریشم چیان در دانشگاه گیلان است.

کد خبر 1753246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha