۱۳ درصد خانوارهای استان گیلان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند

اهرابی، ۱۳ درصد خانوارهای استان گیلان را تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و گفت: کمک به امر اموزش، ازدواج، ساخت و یا ودیعه مسکن، وام کارگشایی و اشتغال و خودکفایی و... را از جمله خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) در گیلان است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، عباس اهرابی_ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان عصر امروز(یکشنبه، ۱۴ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به تشریح عملکرد یکساله این نهاد پرداخت و با اشاره به آغاز جشن نیکوکاری که به مناسبت فرا رسیدن نوروز همزمان با سراسر کشور از امروز(دوشنبه) در گیلان آغاز شده است اظهار کرد: سال گذشته ۳۴۷ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در گیلان جمع آوری شد که پیش بینی می‌شود در جشن نیکوکاری امسال ۴۰ میلیارد تومان جمع آوری شود.

اهرابی، ۱۳ درصد خانوارهای استان گیلان را تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و گفت: دهک های یک تا سه تحت پوشش این نهاد قرار می گیرند ولی تا دهک های پنج کمک های موردی ارایه می شود.

وی با اشاره به ۲۵۰ مرکز نیکوکاری که زیر نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) همکاری دارند افزود: بیش از ۱۰ هزار فرزند از محسنین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که ایتام و محسنین ما دارای ۵۰ هزار و ۹۲۶ نفر حامی هستند.  

اهرابی با بیان اینکه ماهیانه ۱۳۲ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد که بخش اعظمی از آنان سالمند هستند پرداخت می شود گفت: ۴ هزار فقره کمک نیز به خانواده زندانیان و نیازمندان در گیلان داشتیم که که این تعداد کمک، معادل ۱۸ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۳۹ نو داماد و ۲ هزارو ۴۵۴ نوعروس از خدمات امر ازدواج ما و جهیزیه بهره مند شدند تصریح کرد: میزان این کمک ها بیش از ۷۹ میلیارد تومان بوده است.

اهرابی، ودیعه مسکن، ساخت مسکن، وام کارگشایی و اشتغال و خودکفایی را از دیگر خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) در گیلان برشمرد و ادامه داد: همچنین به ۹ هزارو ۶۹۵ فرصت شغلی و نیز یکهزارو ۱۹۱ نفر آموزش مهارت آموزی طی یکسال گذشته ارایه شد.

وی با تاکید بر اینکه همواره حذف واسطه گری در دستور کار کمیته امداد گیلان قرار دارد، گفت: تولیدات و محصولات افراد تحت پوشش را مستقیم از خودشان خریداری می کنیم.  

اهرابی اذعان کرد: کمک های جمع آوری شده طی یکسال گذشته در بخش های مختلف(کمک های مردمی، حامیان، ایتام و ...) ۳ هزارو ۴۷۰ میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل صندوق‌های صدقه و بیش از ۷۰ میلیارد تومان نیز از پرداخت زکات در گیلان جمع آوری شده است.

اهرابی با اشاره به کمک بیش از ۱۵ میلیارد تومان کمک درمانی به ۳ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در گیلان، در ادامه از نخبه بودن ۶۵۰ دانش آموز و دانشجوی این نهاد خبر داد و خاطر نشان کرد: در بحث فرهنگی، ۱۹ هزار و ۳۸۶ دانش آموز و ۱۳۱۳ دانشجو در گیلان تحت پوشش کمیته امداد هستند که از خدمات لازم برخوردارند.

۱۳ درصد خانوارهای استان گیلان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند

کد خبر 1753281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha