اوج گرفتن "ندای ظهور" از روستای سرغایه

گفتگو با مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای سرغایه و سرپرست گروه ندای ظهور که از میان نوجوانان روستایی، گروه سرودی ملی تربیت کرده است.

محمد قهرمان در گفتگو با خبرگزاری شبستان اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری شهدای سرغایه در سال ۱۳۹۱ و در روستای سرغایه واقع در بخش احمدآباد شهرستان مشهد تاسیس شد. 

وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ مدیریت کانون به بنده واگذار شد گفت:در ابتدا ارتباط بسیار موثری با مدارس ایجاد کردیم، در جشن های مدارس از توانایی کانون فرهنگی ویان گروه سرود استفاده شد و از همین طریق بچه های درون مدرسه را نیز به سمت مسجد و کانون جذب کردیم و عضویت خود را بالا بردیم. 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای سرغایه در خصوص تعداد اعضای این کانون بیان کرد: تا الان بالغ بر ۲۵۰ نفر عضو کانون فرهنگی شهدای سرغایه شده‌ اند و به صورت مستمر تلاش می‌کنیم با ایجاد انگیزه با روش‌های مختلف، تعداد اعضا را افزایش دهیم.

اوج گرفتن "ندای ظهور" از روستای سرغایه

وی با اشاره به کسب افتخارات فراوان این کانون در سطح کشور تصریح کرد: یکی از شاخص ترین فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری شهدای سرغایه، گروه سرود قدرتمندی است که از سال ۱۴۰۱ کار خود را شروع کرده است. 

قهرمان بیان کرد: از افتخارات این گروه سرود میتوان به حضور در شبکه استانی خراسان رضوی جهت اجرای کار رای اولی ها به صورت زنده اشاره کرد. همچنین می‌توان به اجرا در همایش دل آرام اشاره کنیم.

وی اضافه کرد: در آن برنامه با توجه به حضور تعداد زیادی از گروه‌های سرود از سراسر استان، گروه هنری ندای ظهور کانون شهدای سرغایه، موفق شد رتبه اول را کسب کند.

اوج گرفتن "ندای ظهور" از روستای سرغایه

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای سرغایه در خصوص چالش‌های این کانون گفت: از چالش هایی که کانون فرهنگی هنری شهدای سرغایه با آن روبرو است، جذب قشر خاکستری است که شاید با آرمان‌های فعلی جامعه اسلامی معارضت دارند. در این زمینه قطعا کانون های فرهنگی هنری نقش مهمی دارند. 

وی خاطر نشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری فرصتی هستند برای اینکه افراد در کنار هم بتوانند در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری فعال باشند. ما در کشوری هستیم که فرهنگ ایرانی اسلامی در آن وجود دارد، فرهنگی از تمدن های گذشته ایران که به اسلام بزرگ گره خورده است. ما در کانون ها با توجه به این پیشینه غنی، می‌توانیم کارهای هنری متنوعی تولید و نقش به سزایی در ترویج این فرهنگ اصیل داشته باشیم. 

اوج گرفتن "ندای ظهور" از روستای سرغایه

قهرمان افزود: روستاها مادر جامعه هستند و به عنوان تولیدکننده، مبدا و رویش هر سرزمین محسوب می‌شوند؛ لذا باید نگاه‌ها به روستاها ویژه تر و سازنده‌تر باشد. 

وی خاطر نشان کرد: الان جامعه روستایی به سمت نوین شدن حرکت می‌کند. اگر به این فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی در روستاها توجه نشود قطعا دچار تغییر و تحولاتی در این زمینه خواهیم بود.

پایان پیام/

کد خبر 1753334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha