گلزار شهدا در کردستان بازسازی می شوند

شهسواری گفت: گلزار شهدای کردستان در راستای تحقق رسالت بنیاد شهید مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بازسازی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، علیرضا شهسواری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان به مناسبت هفته ایثار و شهادت در نشست خبری با خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: بازسازی گلزارهای شهدا که به عنوان نماد ایثار و شهادت مطرح است بعنوان یکی از رسالت های بنیاد شهید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می شود.

وی حفظ گلزار شهدا را مهم خواند و بیان کرد: گلزار شهدا نماد مقاومت مردم کردستان است و باید این نماد ماندگار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از اختصاص اعتبار 10 میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به کردستان برای بازسازی مزار شهدا خبر داد و بیان کرد: تصویب این رقم در سفر رئیس جمهور به بازسازی این گلزارها بسیار کمک می کند.

شهسواری افزود: اختصاص اعتبار در حوزه اشتغال از دیگر برکات سفر رئیس جمهور به استان در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران است که به اشتغال کارافرینان فاقد مدرک دانشگاهی در میان جامعه هدف اختصاص پیدا می کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان یادآور شد: مهمترین رسالت بنیاد شهید،ترویج فرهنگ ایثار و شهارت است و در این راستا نیز اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده است.

وی تدوین کتابی با عنوان«پیام شهدا» را از جمله برنامه‌های در دست اقدام در این راستا اعلام کرد و گفت: برای تدوین این کتاب وصیت نامه‌‎های شهدا جمع آوری شده و در مرحله خلاصه نویسی و گزیده نویسی قرار دارد، ضمن اینکه اساس پیام شهید در آن گنجانده می شود.

شهسواری نوسازی تصاویر، تابلوها و تمثال شهدا به عنوان نمادهای ایثار و مقاومت کردستان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: تلاش می شود این تصاویر تا شب سال نو بازسازی و نوسازی شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان همچنین با اشاره به اینکه امروز امروز تا 22 اسفند به نام هفته ایثار و شهادت نامگذاری شده است، افزود: برنامه هایی در این هفته تدوین شده که  برپایی ۳۰ میز حقوقی در کل استان به مدت ۲ روزبرای رسیدگی به مشکلات حقوقی جامعه هدف و افراد عادی و اجرای طرح ملی جهاد دیدار با عنوان"سلام شهید" در روز ۲۲ اسفند و حضور مسئولان در منازل شهدا، برگزاری رزمایش سلامت و ویزیت رایگان جامعه هدف و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

کد خبر 1753385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha