آزمون لیگ علمی پایا در ۲۹ آموزشگاه برگزار می شود

فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی حضرت رقیه(س) شهرستان شیروان گفت: آزمون لیگ علمی پایا مرحله مقدماتی در تاریخ ۱۵و ۱۶اسفندماه در ۲۹ مدرسه شهرستان شیروان همزمان با کل کشور برگزار می شود.

زهرا ناصرنیا، فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی حضرت رقیه(س) شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: هفدهمین دوره لیگ علمی پایا مرحله مقدماتی به همت بسیج دانش آموزی شیروان برگزار می شود.

وی بیان کرد:  ۱۳۰ تیم با عضویت ۶۰۱ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی از مدارس شهرستان در این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.

 ناصرنیا عنوان کرد: تعداد تیم ها در پایه ششم ابتدایی ۵۱ ، پایه هفتم تا نهم۱۷ و پایه ده تا دوازده ۶۲ تیم است که به صورت گروهی در این لیگ شرکت کرده اند.

 فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی حضرت رقیه(س) شهرستان شیروان بیان کرد: آزمون لیگ  علوم پایه، پایه های هفتم، هشتم در قالب ۲۲تیم برگزار شد که در این لیگ دانش آموزان در رشته های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی  لیگ پژوهشی و لیگ کارآفرینی شرکت کرده اند.

ناصرنیا با بیان اینکه پس از اعلام نتایج مرحله مقدماتی دانش‌ آموزان برگزیده به مرحله نیمه نهایی و در نهایت به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند، اضافه کرد: امیدواریم دانش‌ آموزان ما همانند سال گذشته در مرحله نهایی نیز خوش بدرخشند.

وی بیان کرد: لیگ علمی پایا با هدف گسترش سطوح خدمت رسانی، اشاعه فرهنگ کار گروهی، ترویج روحیه خودباوری در عرصه علم و دانش‌،ایجاد پویایی و رونق و تبادل علمی در میان دانش آموزان و همچنین پایه ریزی و طراحی برنامه‌ها و مسابقات علمی جهت شناسایی و حمایت نخبگان جهت جلوگیری از فرار مغزها در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و کشوری (بین المللی) برگزار می‌شود.

کد خبر 1753469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha