تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران وزارت فرهنگ

آیین بزرگداشت از خانواده شهدا و ایثارگران جبهه هشت سال دفاع مقدس حوزه ستاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته سه‌شنبه ۱۵ اسفند در باغ زیبا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و سپس پخش سرود ملی آغاز شد.

در ادامه این مراسم اصغر امیرنیا مشاور وزیر در امور ایثارگران گفت: احساس می‌کنم یک میهمانی خانوادگی داریم. آنقدر احساس راحتی می‌کنم که گویا همه شما عزیزان خواهران، مادران و پدران من هستید. خدمت شما عزیزان خیرمقدم عرض می‌کنم که در این محفل حاضر شده اید.

وی ادامه داد: آن‌چیزی که برای ما است و جامعه انتظار دارند وارثان شهدا یعنی خانواده‌هایشان هستند؛ زیرا این افراد بهترین سرمایه‌های خود را فدای اسلام کردند. سرمایه‌هایی که حداقل سرمایه‌هایی از نظر دنیوی را برایمان به جای گذاشت.

وی افزود: شهدا برای ما شرافت، افتخار و بزرگی هستند، زیرا در جمعیت ۳۶ میلیونی آن زمان تعداد بسیاری از افراد جان خود را فدا کردند و باعث شد ذره‌ای از خاک ما به دست دشمن نیفتد.

مشاور وزیر در امور ایثار گران تاکید کرد: باید در جامعه هوای یکدیگر را داشته باشیم، زیرا شما و خانواده‌های شما برترین‌های این جامعه هستید.

وی ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم که جزء خانواده شهدا هستیم و اگر در این جایگاه کاری انجام می‌دهیم ما جزئی  از آن‌ها هستیم تا کاری انجام دهیم و یاد آن‌ها را نگه داریم.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: بیشترین هدف ما این است که آن چیزی که شهدا برای آن جان دادند آن را به جامعه معرفی کنیم.

سپس اعظم غفاری خواهر شهیدان غفاری با بیان نحوه به شهادت رسیدن برادران خود گفت: پانزدهمین سالگرد شهادت محمدباقر غفاری است. برادرم به دلیل مقاومت و همکاری نکردن برای ترور آیت الله بیات به سه گلوله بر ناحیه شکم آسیب دید. در نهایت با درد و رنجی که تحمل کرد و در شرایطی که دست در دست مادرم بود به امام رضا (ع) سلام داد و به شهادت رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۱ بهمن برادر دیگرم جعفر غفاری شهید شد. به یاد دارم مادرم سراسیمه به بیمارستان نارمک رفت و با اصرار برای دیدن برادرم به اتاق او رفت. مادرم دید برادرم سالم است اما هنگامی که ملحفه روی برادرم را کنار زدند قالب یخ را بر روی سینه برادرم دید.

وی بیان کرد: مادرم صبورانه تا ۹۲ سالگی غم و غصه فرزندان خود را کشید و همچنان پشت نظام و این اسلام است.

اعظم غفاری افزود: برادرانم خوشروئی و مهربانی داشتند. جعفر بر روی حجاب تاکید داشت.

وی در پایان برای پیروزی مردم غزه و از بین رفتن ظلم و ستم و اینکه انقلاب به دست نااهلان نیفتد سخن خود را به پایان رساند.

سپس، علی تن مدیرکل گزینش وزارت فرهنگ چند بیت شعر قرائت کرد.

در ادامه جواد صادقی برادر شهید محمدرضا صادقی در صحبت‌های کوتاهی گفت: برادرم تنها ۱۶ سال داشت و از این جهت خاطره‌ بسیاری با برادرم ندارم.

وی در پایان یاد و خاطره همه شهدا را گرامی داشت.

سپس دختر شهید پناهی روی جایگاه آمد و شعری قرائت کرد.

در حاشیه این مراسم نوید سیمبر چهره سردار حاج قاسم سلیمانی را به تصور کشید.

در ادامه این مراسم مریم امیدی فرزند شهید ابوالقاسم امیدی روی جایگاه آمد و گفت: از وزیر فرهنگ بابت مروارید گرانبها سپاسگزارم. شهید عزیزی که هرروز صبح و عصر وقتی می‌خواهیم از اداره وزارت خانه خارج شویم، این سعادت را داریم که زیارت این شهید عزیز را داشته باشیم.

وی در ادامه متن نوشته‌ای را درباره خانواده شهدا و ایثارگران قرائت کرد.

سپس سرود سلام فرمانده توسط نوادگان شهدا خوانده شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع:

اقتدار ایران عزیز ماحصل رشادت‌ها و ایثارگری‌های خون شهدا است

در ادامه این مراسم معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حامل سلام دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ هستم که یکی از برنامه‌های ایشان حضور در این برنامه بود اما به جلسه‌ای از پیش تعیین نشده در دفتر رئیس جمهور حضور یافتند.

سیدمحمود اسلامی افزود: امروز اقتداری که ایران عزیز ما دارد، حاصل رشادت‌ها و ایثارگری‌ها و خون شهدایی است که به پای این نظام و انقلاب ریختند و وظیفه و مسئولیت ما را سنگین کردند.

اسلامی تاکید کرد: سرکار خانم امیدی مطالبه‌ای داشتند که مطالبه ایشان به حق بود و تضمین کننده آینده کشورمان است. من از این رو در وزارتخانه هر امر و دستوری باشد را وظیفه خود می‌دانم و از جنس شما هستم و دوران کودکی ام پدرم در این جنگ حاضر شدند. من از پدرم سوال کردم که اگر مجدد جنگ شود شما آماده جنگ خواهید شد؟ ایشان پاسخ دادند من با عزم راسخ‌تر در این جنگ حضور پیدا خواهم کرد.

وی ادامه داد: وقتی پدرم چنین حرفی را زد دلم لرزید، زیرا امروز مسئولیت‌هایی را به ما دادند که قطعا از شهدا و ایثارگران عزیزمان بوده است که ما امروز در این شرایط و امنیت حضور داریم.

وی تاکید کرد: از آقای امیرنیا می‌خواهم مشکلات ایثارگران ما را بررسی کنند و ما با توجه به وظیفه خود در خدمت ایثارگران باشیم.

اسلامی گفت: جان عزیزترین هدیه ارزشمند است و هر قدمی که در خصوص ایثارگران برداریم قطعا پاداشی بزرگ خواهد داشت.

اسلامی در ادامه خبر داد: ما تنها دستگاهی هستیم که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبدیل وضعیت ایثارگران را به طور کامل انجام داده‌ایم.

اسلامی در پایان صحبت‌های خود گفت: همچنین هدیه بنده سفر مشهد مقدس به ۱۴ نفر از عزیزان به همراه خانواده‌شان است.

کد خبر 1753476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha