بزرگداشت آیت الله ربانی شیرازی در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می شود

آیین بزرگداشت شهید آیت الله عبدالرحیم ربانی شیرازی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

امیرعباس حقیقی نیک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس از برگزاری مراسم چهل و دومین سالگرد شهادت حضرت آیت الله ربانی شیرازی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: این مراسم پنجشنبه ۱۷ اسفندماه همراه با نماز مغرب و عشا در این آستان مطهر برگزار می شود.

وی افزود: در این مراسم حجت الاسلام رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز به بیان شاخصه های اخلاقی این عالم ربانی می پردازد.

مدیر روابط عمومی آستان مطره حضرت شاهچراغ(ع) ادامه داد: همچنین قرائت دعای پرفیض کمیل با نوای حاج کاظم محمدی از دیگر برنامه های این آیین است.

وی در پایان از عموم زائران و مجاوران آستان مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برای شرکت در این آیین و تجلیل از مقام علمی و معنوی آیت الله ربانی شیرازی دعوت کرد.

آیت الله عبدالرحیم ربانی شیرازی (۱۳۰۱-۱۳۶۰ش) در شیراز است؛ وی فقیه شیعی، عضو مجلس خبرگان قانون اساسی و شورای نگهبان و از فعالان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش و بعد از انقلاب اسلامی ایران بود.

آیت الله ربانی مبارز سیاسی علیه رژیم پهلوی و از حامیان امام خمینی(ره) بود که گروه سرّی یازده نفری متشکل از شاگردان و حامیان امام خمینی(ره)، توسط وی مدیریت می‌شد. بعد از انقلاب اسلامی به نمایندگی از امام خمینی(ره) به استان‌های کردستان، آذربایجان و فارس سفر کرد.


 

کد خبر 1753515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha