نظرسنجی: اکثریت آمریکایی‌ها موافق توقف ارسال سلاح به اسرائیل هستند

نتایج نظر سنجی YouGov نشان می‌دهد که ۵۲ درصد آمریکایی‌ها موافق هستند که دولت آمریکا باید ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، نظرسنجی YouGov که به سفارش مرکز تحقیقات اقتصادی و سیاسی (CEPR) انجام شد، نشان داد که ۵۲ درصد از آمریکایی‌ها موافق هستند که دولت آمریکا باید ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند تا حملات این رژیم به نوار غزه متوقف شود.

این نظرسنجی اختلاف حزبی قابل توجهی را نشان داد، به طوری که ۶۲ درصد از شرکت کنندگانی که در سال ۲۰۲۰ به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا رأی دادند، موافق بودند که ایالات متحده باید ارسال تسلیحات به اسرائیل را تا توقف حملات خود به مردم غزه متوقف کند و این در حالی است که تنها ۱۴ درصد با این اقدام موافقت نکردند.

از سوی دیگر، تنها ۳۰ درصد از رای دهندگان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، از توقف ارسال تسلیحات آمریکایی حمایت می کنند، در حالی که اکثریت ۵۵ درصد مخالف آن هستند و ۱۵ درصد دیگر می گویند مطمئن نیستند.

در میان کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ رای ندادند - یک گروه کلیدی که شامل رای دهندگانی است که هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان می خواهند – ۶۰ درصد موافق بودند که ایالات متحده باید ارسال سلاح را مسدود کند، در حالی که فقط ۱۷ درصد مخالف بودند و ۲۳ درصد مطمئن نبودند.

این نظرسنجی فراتر از سایر نظرسنجی‌های اخیر است که نشان می‌دهد اکثریت آمریکایی‌ها از «آتش‌بس» در غزه حمایت می‌کنند، زیرا به طور خاص درباره توقف ارسال تسلیحات آمریکا به «اسرائیل» سؤال می‌شود. پاسخ دهندگان این گزینه را با حاشیه ۵۲ درصد  تا ۲۷ درصد ترجیح دادند در حالی که ۲۱درصد مطمئن نبودند.

پیش از این شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی» به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که بایدن در تلاش برای تشدید فشار بر اسرائیل برای رساندن کمک‌های بیشتر به نوار غزه و کاهش شدت حملات نظامی است، اما او به این هدف نرسیده است.

بسیاری از دموکرات‌ها در کنگره و دولت‌های خارجی می‌گویند که دولت باید فشار بیشتری بر اسرائیل مانند تهدید به قطع کمک‌های نظامی یا لغو حمایت دیپلماتیک از آن در سازمان ملل وارد کند.

این در حالی است که رژیم اشغالگر اسرائیل در صد و پنجاه و یکمین روز تجاوز خود به غزه و تشدید محاصره خود در نوار غزه همچنان به جنایاتش ادامه می‌دهد.

کد خبر 1753555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha