مرجعیت رسانه‌های داخلی پابرجا است

مهدی‌پور تاکید کرد: نباید چند رسانه معاند اندیشه از بین رفتن مرجعیت رسانه‌های داخلی را ثابت و اعتماد به نفس رسانه‌های ما را در هدایت افکار عمومی از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ فرشاد مهدی‌پور، چهارشنبه شب(۱۶ اسفند) با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی و اشاره به پرآوازه‌تر شدن کرمان پس از شهادت ایشان، گفت: بزرگترین قدرت اجتماعی کشور از مجاهدت‌های حاج قاسم ایجاد شده و در همه نظرسنجی‌ها مردم به آینده قدرت منطقه‌ای اعتماد دارند که امیدواریم میراث‌دار خوبی برای حاج قاسم باشیم نه میراث‌خوار!

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز امیدواری افزود: وضعیت کنونی رسانه‌ای کشور با افق‌ها، دستاوردها و چالش‌هایی روبرو است اما مرجعیت رسانه‌ای از بین نرفته و بخش بزرگی از مصرف اجتماعی مردم از سایت‌ها و پایگاه‌های خبری و روزنامه ها است و این جدای از اعداد رو به رشدی است که پس از کرونا پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها دارای رشد{مخاطب} شدند.

وی تاکید کرد: نباید چند رسانه معاند اندیشه از بین رفتن مرجعیت رسانه‌های داخلی را ثابت و اعتماد به نفس رسانه‌های ما را در هدایت افکار عمومی از بین ببرد.

مهدی‌پور در همین زمینه اظهار کرد: افکارسنجی مرتباً انجام می‌شود و از داده های متعدد مراکز افکارسنجی استفاده می‌کنیم و این ادعاها حاصل داده های میدانی است.

وی با بیان اینکه صدها شبکه ماهواره‌ای و هزاران صفحه در فضای مجازی علیه ما فعالیت می‌کند و هیچ کشوری با این وضعیت مواجه نیست در حالیکه با دیکتاتوری و خفقان رسانه‌ای بیگانگان مواجه هستیم؛ گفت: در چنین فضایی رسانه‌های ما اعتبار دارند و مردم به آنان اعتماد می کنند.

مهدی‌پور در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اعداد و ارقام یارانه‌های مطبوعاتی به صورت شفاف منتشر می‌شود و اگر تخلفی در یارانه دولتی رخ داده مدیرکل ارشاد اختیار تام برای برخورد دارد.

وی با بیان اینکه همه جشنواره‌های رسانه‌ای مورد حمایت معاون مطبوعاتی است؛ گفت: معتقد به توسعه کمی رسانه‌ها نیستیم اما توسعه کیفی را می‌پذیریم.

وی با بیان اینکه ۴۱۷ رسانه مجوزدار و ۱۰۰ درخواست صدور مجوز در استان کرمان وجود دارد و ۴۰۰ نفر از خبرنگاران استان عضو سامانه هستند در حالیکه سال ۱۴۰۰ اعضا ۸۰ نفر بود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: امروز ۱۷۰۰ پایگاه خبری رتبه بندی شده در کشور وجود دارد.

وی با تاکید بر تهیه و تقویت پیوست رسانه‌ای ادارات که مورد تاکید رهبری است؛ افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید این موضوع را پیگیری کند.

کد خبر 1753669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha