منتخبان مردم باید متعهد به خدمت صادقانه بدون در نظر گرفتن سلیقه های سیاسی باشند

امام جمعه موقت شهر مارگون گفت: نمایندگان منتخب این ملت بدانند که مردم به وظایف دینی و قانونی خود عمل کرده اند و شما هم باید متعهد به خدمت و خدمتگزاری صادقانه بدون در نظر گرفتن سلیقه های سیاسی باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «کاظم رضایی اصیل» امروز در خظبه های نماز جمعه شهر مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه نخست را به حس وجود خدا در زندگی اختصاص داد و اظهار کرد: اگر کسی واقعا خدا را در زندگی خود حس کند و اعتقاد داشته باشد به ویژه بتواند دائم الذکر باشد، چنین شخص در زندگی اگر در جایی کمبودی احساس کرد، خداوند را همیشه یار و پشتیبان خود می داند.

امام جمعه موقت شهر مارگون با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «معارف باید در قلب انسان باشد»، گفت: اگر زبان فقط بخواهد حرکت و گوش بشنود، این اثر خود را نخواهد گذاشت بلکه باید وارد قلب شده باشد تا اثرگذاری لازم را داشت باشد.

وی در خطبه دوم به رویدادهای هفته گذشته و هفته پیش رو اشاره و افزود: ۱۴ اسفند ماه، روز احسان و نیکوکاری و تاسیس کمیته امداد امام خمینی رضوان الله تعالی علیه را داشتیم که این روز را به امدادگران و جهادگران صف مقدم مبارزه با فقر تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

حجت الاسلام رضایی اصیل ادامه داد: امدادگران کمیته امداد در سال های متمادی حامی اصلی مستضعفان و کوخ نشینان بودند و هستند و با خدماتی قابل توجهی که کمیته امداد امام خمینی (ره) داشتند بسیاری از آسیب های ناشی از از فقر را زدودند.

خطیب موقت نماز جمعه مارگون بیان کرد: اگر همه ما در دستگیری از فقرا، مساکین و ایتامی که از ما ضعیف تر هستند به اندازه توان کمک کنیم‌، بدون شک بسیاری از آسیب های اجتماعی را را ریشه کن خواهیم کرد.

وی ۱۵ اسفند ماه، روز درختکاری را یادآور شد و گفت: روز درختکاری، روز تجدید حیات است که  جا دارد نخست از تمام سبز قامتان و زحمت کشان منابع طبیعی که سالانه برای جلوگیری از قطع بی رویه درختان این نعمات الهی نهایت تلاش و کوشش را دارند تقدیر و تشکر را داشته باشم.

حجت الاسلام رضایی اصیل با اشاره به اینکه اگر درخت نباشد بدون شک زندگی برای ما سخت خواهد شد، اظهار کرد: در این چرخه خدادادی درخت یکی از نعمت هایی است که اگر گردونه  این چرخه از بین برود، زندگی همه ما دچار تلاطم و مشکلات خواهد شد.

امام جمعه موقت شهر مارگون خاطرنشان کرد: وقتی که ما وارد طبیعت خدادادی می شویم‌ از سایه درختان و میوه آنها استفاده می‌کنیم چه لزومی دارد که به راحتی درختی سبز را قطع کنیم‌؟، درختی که سال های سال طول کشیده تا رشد نموده و برای ما مثمر ثمر واقع شود.

وی به آغاز ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: رمضان، ماه بهار قرآن و ماه خودسازی است.

حجت الاسلام رضایی اصیل بیان کرد: روایت از پیامبر اکرم (ص) داریم که «تمام درهای جهنم در روز نخست این ماه به روی مؤمنین بسته و تمام درهای بهشت به روی مؤمنین باز خواهد شد و تمام گناهان گذشته مؤمنین از طرف خداوند سبحان بخشیده خواهد شد».

امام جمعه موقت شهر مارگون افزود: در این ماه کرسی های تلاوت قرآن کریم را در همه مساجد سطح شهرستان خواهیم داشت و طرح «مسطورا» را داریم که سه فراز منتخب از قرآن کریم را مشخص و در اختیار عموم مردم برای حفظ خواهند گذاشت.

وی هدف از این طرح را انس با قرآن و وارد شدن کلام نورانی به زندگی مردم دانست و ابراز داشت: این طرح از طرف سازمان تبلیغات اسلامی به مدت سه سال در سطح شهرستان اجرا خواهد شد و به نفرات برتر جوائز نفیسی اهداء خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی اصیل ضمن تبریک سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بیان کرد: سرانه مطالعه در سال های اخیر رو به رشد بوده و درصد بالایی از مردم استان ما به مطالعه کتاب روی آورده اند که این روند می‌تواند افزایش سطح علم و آگاهی آحاد مردم را در پی داشته باشد.

امام جمعه موقت شهر مارگون به حضور پرشور مردم سلحشور استان کهگیلویه و بویراحمد در پای صندق های اخذ رأی اشاره کرد و گفت: این شور انتخاباتی نشان از بصیرت بالای این مردمان دارد که جا دارد دست تک تک آحاد مردم را ببوسم که پای این انقلاب و آرمان های انقلاب ایستاده اند.

 وی ضمن تبریک به منتخب مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون، از نماینده دور قبل مجلس شورای اسلامی به جهت خدمات خود در سطح شهرستان و استان قدردانی کرد.

حجت الاسلام رضایی اصیل ادامه داد: دشمن سال های سال برنامه های وسیعی داشت تا مانع از حضور مردم در پای صندوق های آرا شوند ولی غافل از اینکه با مردمانی روبرو شده اند که لبریز از اراده و عشق به میهن اسلامی هستند.

امام جمعه موقت شهر مارگون خطاب به منختبان مردم در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: نمایندگان منتخب این ملت بدانید که مردم عزیزمان به وظایف دینی و قانونی خود عمل کرده اند و شما هم باید متعهد به خدمت و خدمتگزاری صادقانه بدون در نظر گرفتن سلیقه های سیاسی باشید.

وی تاکید کرد: چه کسانی که به شما رای دادند و چه افرادی که به شما رای ندادند به گردن شما حق دارند و شما نماینده آنها در مجلس شورای اسلامی هستید و باید خود را وقف این مردم همیشه در صحنه کنید.

حجت الاسلام رضایی اصیل خطاب به نماینده منتخب شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون، افزود: نمی دانم شما از وضعیت زیرساخت های بسیار نامطلوب این شهرستان خبر دارید یا نه ! ولی از این تریبون از شما خاضعانه خدمت صادقانه به این خطه را طلب دارم.

امام جمعه موقت شهر مارگون گفت: در شهرستان مارگون بسیاری از روستاها فاقد جاده آسفالت، بهداشت و درمان، بیمارستان مجهز، فضای سبز و پارک، سالن جلسات هستند و حتی با گذشت چندین سال از ارتقای این شهر به شهرستان، اکثریت اداره های شهرستان فاقد ساختمان هستند که انتظار می‌رود بستر مناسب را در جهت رفع این مشکلات فراهم نمایید.

کد خبر 1753869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha