گردهمایی «ضیافت الرحمان» در لامرد برگزار شد

گردهمایی ائمه جماعات و هیأت امناء مساجد شهر لامرد با عنوان «ضیافت الرحمان» در مصلای جمعه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، گردهمایی ائمه جماعات و هیأت امناء مساجد شهر لامرد با حضور حجت الاسلام والمسلمین آزاد امام جمعه لامرد، سرهنگ جعفری فرمانده ناحیه مقاومت سپاه، سید محمد باقر حقائقی ریاست دادگستری شهرستان لامرد و جمعی از اعزه روحانی و متولیان مساجد در مصلای نماز جمعه برگزار شد.

در این گردهمایی که به مناسبت هماهنگی برنامه های ماه مبارک رمضان برگزار شد حجت الاسلام محمدجواد آزاد امام جمعه لامرد ضمن خوش آمد گویی به مدعوین اظهار کرد: ماه مهمانی خدا را در پیش داریم و وقتی انسان بخواهد به مهمانی برود باید خودش را آماده و آراسته کند و این جلسه نیز برای آمادگی مهمانی بزرگ الهی است.

امام جمعه لامرد در ادامه به نقش مساجد اشاره کرده و گفت: در زمان پیامبر تمام کارها با محوریت مساجد صورت می گرفته است و حتی در زمان ظهور نیز حضرت حجت پایگاه اصلی خودشان را مساجد قرار می دهند و تمام فعالیتهای حکومت امام در مساجد برقرار می باشد.

وی تصریح کرد: حتی در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ما نیز مساجد نقش اصلی را به عهده داشتند

حجت الاسلام آزاد نقش تربیتی مساجد را خیلی مهم دانسته و گفت: اگر مساجد ما در اختیار جوانان و نوجوانان قرار بگیرد و از امکانات آن تمام استفاده را ببرند جامعه خوبی خواهیم داشت و می توانیم نسل انقلابی تربیت کنیم.

امام جمعه لامرد با اشاره به مراسم قرآن خوانی در ماه مبارک رمضان گفت: قرآن خوانی در مساجد فقط اختصاص به ماه مبارک رمضان نداشته باشد و تمام طول سال این برنامه را ادامه دهیم.

در ادامه این گرهمایی سرهنگ سیدمحمود جعفری فرمانده ناحیه سپاه لامرد به برنامه محلات اسلامی اشاره کرده و گفت: ان شاءالله برنامه محلات اسلامی امسال هم با محوریت مساجد و امام جماعت مساجد و با همکاری پایگاه های مقاومت محلات برگزار خواهد شد.

در این گردهمایی سید محمد باقر حقایقی ریاست دادگستری شهرستان لامرد با اشاره به نقش مساجد در حل مشکلات جامعه گفت: مساجد می توانند حجم پرونده های ورودی به قوه قضاییه را بگیرند و مسائل را با محوریت امام محله و بزرگتر های محل حل و فصل کرده و کار قوه قضاییه را کمتر کنند، و قوه قضاییه طرحی دارد که پرونده ها را به کمک مساجد حل و فصل کند که آینده نزدیک این طرح ان شاءالله در لامرد هم اجرا خواهد شد.

خبرنگار/محمود صابری زاده

کد خبر 1753882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha