ماهیت انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم، استکبار و فساد است

آیت الله دژکام گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب مبارزه با ظلم و استکبار و فساد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با قدردانی از حضور حماسی مردم در عرصه انتخابات، گفت: همه دستگاه‌های تبلیغی دشمن که دنیاپرستی را تبلیغ می کنند می گفتند در انتخابات شرکت نکنید و به هر شکلی می‌خواستند مردم را نسبت به انتخابات بی رغبت کنند اما مردم مجاهدانه در مقابل همه این دستگاه‌های شیطانی ایستادند و حضوری خوب و مشارکت قوی ثبت کردند. 

وی همچنین از مسئولان امنیتی نیز قدردانی کرد و افزود: در اوضاعی که دشمن دلش می‌خواست یک جایی را ناامن کند تا مردم از خوف در انتخابات شرکت نکنند الحمدلله انتخاباتی کاملا امن برگزار شد.تلاش بسیار ارزشمند نیروهای امنیتی از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه و همه مجموعه‌های امنیتی و بسیج که پای کار آمدند و همت عالی کردند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه مردم سالاری را خود مردم ایجاد می کنند و خود مردم آن را حفظ می کنند و باید بیش از این فرهنگ جامعه ما شود و لازم نباشد هر انتخاباتی بگوییم مردم بیایید،اظهار کرد: مردم خودشان باید بدانند که اگر در انتخابات شرکت نکنند کشور خودشان است و تصمیم را خودشان دارند می گیرند.در همین انتخابات مشاهده شد که کسانی رای آوردند که احساس می شد خیلی مراکز قدرت با آنها همراه نیستند ولی رای آوردند و هر فردی رای آورد نماینده مجلس می شود و آنهایی که رای نیاوردند که به مجلس نمی روند. 

به گفته وی، این‌ موضوعات را باید تحلیل کنیم و به این مسئله دقت داشته باشیم و به عنوان فرهنگ جامعه ایرانی این باشد که همانطور که امام در وصیت‌نامه خود فرمودند در همه انتخابات در صحنه باشید.الان دو سال دیگر انتخابات است، انتخابات که تمام نمی شود و دوباره شما می‌خواهید انتخاب کنید و انتخابات باید جزء برنامه دائمی زندگی ما باشد و حضور چشمگیرتر و قوی تر داشته باشیم. 

دژکام در بخش دیگر سخنان خود به آغاز ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: یکسری از اعمال ماه شعبان آماده کردن خود برای ماه رمضان است از جمله این دعاهای آخر ماه شعبان؛ خدایا در این ظهر جمعه در حرم احمد بن موسی(ع) تو را قسم می دهیم به حرمت اهل بیت عصمت و طهارت، به حرمت خوبان درگاهت در این مدت ماه شعبان از ما بگذر و ما را مورد مغفرت خودت قرار بده. 

وی ادامه داد: مسلما برای ایام ماه رمضان برای روزه، عبادات، قرآن و دعا برنامه‌ریزی لازم است و امیدوارم در محافل مختلف مذهبی برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به نشست نمایندگان مجلس خبرگان با رهبری انقلاب اظهار کرد: دیروز سعادت بود به اتفاق نمایندگان مجلس خبرگان در محضر رهبر عظیم‌الشان انقلاب امام خامنه‌ای بودیم و اولین چیزی که می‌خواهم عرض کنم معمولا در مجالس که زیاد هم در این ایام بود عموما می گویند سلام ما را خدمت رهبری برسان و ایشان هم فرمودند سلام من را هم به همه کسانی که سلام رساندند برسانید.

وی ادامه داد: نکته دیگری که هست در سخنرانی رهبر معظم چند نکته فرمودند ولی یک نکته را تصریحا می خواهم تکرار کنم، مضمون صحبت رهبری این بود که ماهیت انقلاب اسلامی ضدظلم است و مسلمانی با ظلم نمی‌سازد.وقتی یک نفر ظلم می کند خودمان هم می گوییم نامسلمان چون مسلمانی با ظلم نمی سازد. 

دژکام با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی انقلاب مبارزه با ظلم و استکبار و فساد است، عنوان کرد: رهبر انقلاب فرمودند این نکته همیشه یاد خبرگان باشد برای اینکه رهبر امت باید این جهت‌گیری ضدظلم و ضدفساد را همیشه داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه ما شاهد هستیم در همین قضیه فلسطین سران حماس هنوز هم می آیند تا نگاه پدرانه و حمایت رهبر انقلاب رویشان بیفتد و پیامشان را برای ملتشان می برند، گفت: اگر هر چه ظلم صهیونیست می‌کند در دنیا یک مرکز است به نام ایران و یک جمعیت هستند پیروان اسلام ناب محمدی و یک رهبر است که از سلاله پیامبر است و محکم از مظلومان فلسطین دفاع می کند و رهبر گرانقدر انقلاب فرمودند این حرکت استکبار ستیزانه باید در نسل‌های بعد و در آینده هم ادامه پیدا کند.

کد خبر 1753895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha