اصل بعد از انتخابات رفاقت و در جهت خدمت به مردم باشد

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه، ایام انتخابات به رقابت گذشت اما اصل پیش رو را باید برای رفاقت و در جهت خدمت به مردم قرار داد گفت: مقام معظم رهبری حضور مردم در انتخابات را به مثابه یک جهاد و یک حرکت حماسی دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمد محمدیان _امام جمعه سنگر در خطبه های نماز امروز (جمعه، ۱۸ اسفند) ضمن گرامی داشت روزهای پایانی ماه شعبان، پیشاپیش فرا رسیدن ضیافت الهی ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: مشمول برکات این ماه مبارک باشیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفته گذشته گفت: انتخابات ما یک جنگ رسانه ای بود چرا که خیلی از کشورهایی که در دنیا جزو متخاصمین ما بودند تمام سعی و تلاش خود را برای عدم مشارکت با شعار «نه به رأی مردم» به کار گرفته بودند.

محمدیان افزود: برآوردهای دشمن بر این بود که زیر ۲۰ درصد در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری شرکت خواهند کرد، خصوصا بعد از اتفاقاتی که در آبان ۱۴۰۱ رخ داد و اینکه گمان کردند دیگر قاطبه مردم اقبالی نسبت به حاکمیت، این نظام و این ساختار نخواهد داشت.

وی با اشاره به برخی نکاتی که مقام معظم رهبری بعد از انتخابات فرمودند و مورد توجه خبرگزاری‌های خارجی نیز قرار گرفت تصریح کرد: اولاً از حضور مردم تشکر قدردانی کردند و عمل مردم و حضور مردم را به مثابه یک جهاد شمردند.

محمدیان اضافه کرد: حضرت آقا به علت آن هجمه های تبلیغاتی که دشمن به عدم حضور مردم در انتخابات انجام داده بود اشاره کردند و این حضور را یک حرکت حماسی دانستند.

وی ضمن آرزوی توفیق خدمت برای کسانی که منتخب برای وکالت از این مردم شدند، اظهار کرد: از همه مجریان و ناظران انتخابات، از عزیزان نظامی و انتظامی بسیج و سپاه که برای امنیت و سلامت انتخابات تلاش کردند و به ویژه مردمی که اثر بخش بودند، قدردانی می کنم.

محمدیان با بیان اینکه، ایام انتخابات به رقابت گذشت اما اصل پیش رو را باید برای رفاقت و در جهت خدمت به مردم قرار داد خاطر نشان کرد: به سبب همین هم مقام معظم رهبری تذکری درباره مجلس آینده دادند، مجلسی که هنوز هم شاید شکل اجرایی به خودش نگرفته اما توجه به این تذکر مهم است.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «این حادثه حضور مردم و شکل گیری مجلس جدید حادثه شیرین است و نباید این شیرینی را به کام مردم تلخ کرد» ادامه داد: رهبری فرمودند «نباید نمایندگان مجلس با دعوا، ستیزگری، پرخاشگری و اختلاف افکنی از کار اصلی خود دور شوند گرچه شاید اختلاف و دعوا و پرخاشگری ها به مزاق سیاسیون و بعضی هایی که درد نان و مشکلات ندارند خوش باشد ولی در اصل دود این اختلاف ها به چشم مردم خواهد رفت زیرا چنین مجلسی مطمئناً کارآمد نخواهد بود و از کار اصلی خود دور خواهد ماند».

محمدیان ادامه داد: اصل اساسی برای ما این است که باید همه شوراها، چه مجلس شورای اسلامی و چه شوراهای شهر و روستاها باید از اختلاف ها، از تنش به دور باشند تا به کار اصلی خودشان که خدمت به مردم است برسند.

وی اظهار کرد: جایی که اختلاف باشد آب به آسیاب دشمن ریختن است و بدون شک از آن دیگر نباید انتظار کارآمدی داشته باشیم و برای همین مردم ضرر خواهند کرد.

محمدیان با اشاره به اینکه، حدود ۴۱ درصد در انتخابات شرکت کردند گفت: اگرچه نقشه دشمن در عدم حضور بود و حضور ۲۰ یا زیر ۲۰ درصد در انتخابات را می خواستند اما این میزان مشارکت با آن همه هجمه ها و تبلیغات و بعضی از مسائل و گلایه هایی که مردم از مسئولین و کسانی که دست‌اندرکارند و امورات به دست آنهاست داشتند  میانگین خوبی بود.

وی ادامه داد: حضور در انتخابات‌های مجلس در طول این ۴۰ و اندی سال انقلاب همیشه حدود نزدیک به ۵۸ درصد بود و اینکه الان تعبیر کنیم این انتخابات ۶۰ درصد مردم حاضر نشدند کار درستی نیست.

محمدیان اظهار کرد: ولی باید تحلیلی هم برای مردم و واجدان شرایطی که قبلا می آمدند و این دوره به صحنه نیامدند داشته باشیم و ببینیم علت نیامدن ها چیست زیرا اینگونه موارد از جمله درس های انتخابات است.

وی گفت: اینکه عده ای رای ندادند برای نشان دادن اعتراض راه را بر عدم حضور در انتخابات می دانستند و معترض و گلایه مند بودند تا اینگونه اعتراض خود را نشان دهند و عده ای هم که جز معترضان و نسبت به بعضی از مسائل گله داشتند طبق آمارها حدود ۳۰ درصدشان برای حضور در انتخابات مردد بودند.

محمدیان با بیان اینکه مردم نسبت به بعضی تبعیض ها معترض هستند به بعضی شرکت های خودروسازی که وارد کننده خودرو هم هستند اشاره و ادامه داد: برای مثال مردم نسبت به مسکن، اجاره بها و اینکه زمین شده وسیله دلالی و... گله مند هستند.

وی با تاکید بر اینکه مردم از مجلس فعلی و از مجلس بعدی انتظار دارند که بتواند این مشکلات را حل کنند، گفت: اگر نماینده ای تلاش کند این خواسته ها محقق می شود.

محمدیان بیان کرد: نماینده اگر بخواهد می تواند ریل گذاری درستی داشته باشد و برای کارهای که می خواهد انجام دهد حتی وزیر را به صحن مجلس بکشاند.

وی با گلایه مندی از وضعیت کشاورزی و وضعیت نرخ برنج در گیلان گفت: امیدواریم این پیام مردم به گوش مسئولین رسیده باشد که شاید فردا روزی دیر باشد و دیگر مردم رفتاری که امروز با مسئولین دارند را نخواهند داشت.

محمدیان در ادامه به سیل سیستان و بلوچستان اشاره و اظهار کرد: مردم نجیبی داریم، مردمی که نسبت به اطراف خود و به هم میهنانشان نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند و امیدواریم کمک‌هایی چه به جشن نیکوکاری و چه به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان اهدا شود  چرا که انفاق در راه خدا باقیات و صالحات است.

کد خبر 1753921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha