جشنواره تئاتر شبستان در ایستگاه پایانی/ سند تعالی هنر کانون‌های مساجد رونمایی شد

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی «تئاتر شبستان» برگزار و طی آن از سند تعالی هنر کانون‌های مساجد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد  خبرگزاری شبستان، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی «تئاتر شبستان» عصر امروز (جمعه، ۱۸ اسفندماه) در تئاتر شهر برگزار شد.

جشنواره تئاتر شبستان در ایستگاه پایانی/ سند تعالی هنر کانون‌های مساجد رونمایی شد

بنابراین گزارش، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین «کمال الدین خداداده» با اشاره به اینکه خاستگاه هنر دینی مسجد است، گفت: هنر تئاتر به جهت آنکه بیینده و هنرپیشه را به تفکر وا می دارد، هنر مقدسی است.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: کارگردانان و کسانی که در تئاتر کار می کنند شخصیت های فرهیخته و اهل گفتگو، مطالعه، نوشتن و کار جمعی هستند و  فعالان در حوزه تئاتر، نقطه ثقل فعالیت‌شان ترویج کار تشکیلاتی و تربیتی است که می تواند موجب بصیرت افزایی در مخاطب شود.

وی ادامه داد: در تئاتر قلم، سخن و احساس هنرپیشه به رویداد کمک می کند در حالی که در سینما این گونه نیست و جلوه های ویژه به فیلم کمک می کند.

حجت الاسلام خداداده در ادامه تأکید کرد: ضرورت دارد معارف و قصه های قرآنی، و تاریخ کشورمان در تئاتر و نمایش به مخاطبان مسجدی منتقل شود.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده ضمن تقدیر و تشکر از هیأت داوران نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان، ابراز کرد: هیأت داوران در حوزه آموزش و توانمندسازی بچه های مسجد در هنر تئاتر تلاش کردند که خروجی اش نمایش های زیبا شد.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اضافه کرد: امیدواریم رسالت خود در قبال هنر و هنرمندان را به خوبی ایفا نماییم.

بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم حسین عالم‌بخش با اشاره به ارسال ۵۳۶ اثر به نخستین جشنواره تئاتر شبستان، گفت: از این میان، ۲۹ اثر در چهار بخش به مرحله نهایی راه یافتند.

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر ملی شبستان ادامه داد: این گروه های منتخب از ۱۳ تا ۱۸ اسفند در ۱۴ مسجد تهران ۱۳۰ اجرا را به روی صحنه بردند که با استقبال عموم مخاطبان همراه شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دنبال کردن هنرهای نمایشی در مساجد به ارتقای سبک زندگی کمک می کند، تأکید کرد: بدین منظور مدرسه تئاتر شبستان فعال شده و با جدیت کار خود را دنبال می کند.

همچنین، در ادامه این آیین از حجت الاسلام مروج، امام جماعت فعال و موفق مسجد امام حسین(ع) واقع در منطقه فلاح تهران که در قبل و بعد از انقلاب در رونق تئاتر مساجد فعالیت های گسترده ای داشته است، تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام مروج در این مراسم در سخنانی کوتاه با اشاره به برگزاری برکات پیگیری هنر نمایش در مسجد، گفت: توصیه می کنم از هنر تئاتر در مساجد غافل نشوید، چراکه تاثیر تئاتر در مخاطب از سخنرانی و برنامه های دیگر بیشتر و امید است که مساجد تبدیل به مراکز فرهنگی و هنری شوند.

همچنین، در ادامه از کوروش زارعی، مدیرکل هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز تقدیر شد. وی نیز در سخنانی کوتاه بیان کرد: افرادی که در تئاتر مساجد فعال هستند، قدر کار خود را بدانند. هنرمندانی همچون مرحومان فرج الله سلحشور و رسول ملاقلی پور نیز کار خود را از مساجد شروع کردند.

این گزارش می افزاید: در این مراسم با حضور دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سند تعالی هنر کانون های مساجد رونمایی و از برگزیدگان نخستین جشنواره تئاتر شبستان تقدیر شد.

کد خبر 1753932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha