موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ آماده افتتاح می‌شود

فلاحی گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در صورت تأمین اعتبار همزمان با برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ آماده افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، غلامرضا فلاحی امروز (۱۹ اسفند) در ستاد اجرایی دومین کنگره ۲ هزار شهید استان اظهار کرد: خوشبختانه به همت دولت سیزدهم، احداث موزه دفاع مقدس در استان تأمین اعتبار شد و پروژه در حال اجرا است.

وی در ادامه درخواست کرد: افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ مصوب شود چرا که یکی از راه‌های مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: رونمایی از دانشنامه و دایره‌المعارف دفاع مقدس خراسان جنوبی به عنوان ششمین استان از دیگر پیشنهادات است که هویت دفاع مقدس و فرهنگی استان در راستای شهدای دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی پیشنهاد داد: ساختمان دبیرخانه دائمی کنگره ۲ هزار شهید استان تامین اعتبار و در کنار موزه دفاع مقدس احداث شود.

مهدی هنری- مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه سیزدهم شهریور سال گذشته همزمان با سالروز حضور جهادی رهبر معظم انقلاب در فردوس، اجلاسیه ملی جهادگران برگزار شد، اظهار کرد: پیشنهاد می‌دهیم سال آینده اجلاسیه ملی شهدای جهادگر نیز در خراسان جنوبی برگزار شود.

وی گفت: در حال حاضر از میان ۵۰ خانواده شهید جهادی در سطح کشور، بیشترین تعداد یعنی شش نفر مربوط به استان خراسان جنوبی است.

هنری در ادامه بیان کرد: توزیع جهیزیه و اقلام مختلف و انجام برنامه‌های منسجم جهادی تا زمان برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان در دستور کار است.

علی فرخنده- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار داشت: ابلاغیه دومین کنگره شهدای استان باید به‌روزرسانی شود چون تغییراتی اعمال شده و برخی کمیته‌ها خارج و برخی جدید وارد شده‌اند اما این موارد در ابلاغیه مذکور رعایت نشده است.

وی از رونمایی از برش استانی نقشه سند فرهنگی استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: همچنین در حوزه کتاب و اجلاسیه‌هاش شهدا در حد امکان باید از تعدد کتب پرهیز و برکیفیت محتواها افزوده شود.

گفتنی است، در پایان این نشست احکام اعضای ستاد اجرایی دومین کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی اعطا شد همچنین استاندار و مدیران استان میثاق نامه با شهدا را امضا کردند.

کد خبر 1754031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha