توسعه فضای سبز در شهرجدید امیرکبیر/ کاشت ۱۵۰۰ نهال در ایام درخت کاری

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر از توسعه فضای سبز و درختکاری در این شهر خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در ایام درخت کاری بیش از ۱۵۰۰ نهال در این شهرجدید کاشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان استان مرکزی، در جریان بازدید مسئولان ارشد استان مرکزی از پروژه های طرح جوانی جمعیت در شهرجدید امیرکبیر، سرپرست معاون عمرانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی، مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی اقدام به کاشت چند نهال درخت مثمر در این شهر جدید کردند.

مهندس سعید میرزائی، مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، اظهار داشت: شهرجدید امیرکبیر از شهرهای جدید استان و کشور است که کار ساخت و ساز و توسعه شهری آن با سرعت بالایی درحال انجام است و درکنار کار توسعه شهری، اقدامات لازم برای افزایش سطانه فضای سبز و درختکاری در این شهرجدید به موازات ساخت و ساز درحال انجام است.

وی افزود: مسئولان ارشد استان براساس هماهنگی قبلی بازدیدی از این شهرجدید داشته و خوشبختانه روند فعالیت ها به ویژه در حوزه جوانی جمعیت مورد تقدیر از سوی مسئولان و مدیرکل محترم امور بانوان استانداری مرکزی قرار گرفت.

میرزائی تصریح کرد: از ابتدای هفته درختکاری برنامه های خوبی در شهرجدید امیرکبیر آغاز شده که بخشی بصورت مردم محور و با مشارکت مردم بوده و بخشی نیز از سوی شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر بیان کرد: در حاشیه بازدید اخیر، مسئولان استانی اقدام غرص چند اصله درخت مثمر در شهرجدید امیرکبیر کردند که براساس برنامه ریزی صورت گرفته در این ایام بیش از ۱۵۰۰ نهال در این شهرجدید کاشته خواهد شد.

میرزائی برضرورت توسعه فضای سبز در شهرجدید امیرکبیر تاکید کرد و گفت: شهرها به‌عنوان کانون‌های تمرکز فعالیت و زندگی انسان‌ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تنظیم کنند چاره‌ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متأثر از سیستم‌های طبیعی ندارند و در این میان فضاهای سبز شهری به‌عنوان جزء ضروری و لاینفنک پیکره یگانه شهرها دنقش اساسی دارا است که کمبود آن‌ها می‌توانند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که فضاهای سبز شهری دارای بازدهی اجتماعی و اکولوژیکی هستند که مهم‌ترین اثر فضای سبز در شهرها، کارکردهای محیط زیستی است که شهرها را برای زیست مساعد می‌سازد و با آثار مخرب گسترش صنعت و حمل‌ونقل مقابله می‌کند و موجب ارتقای کیفی در زندگی شهروندان می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر اضافه کرد: درحال حاضر در حال بررسی علمی تخصصی درخصوص کشاورزی شهرجدید امیرکبیر و خاک شناسی آن هستیم تا بتوان با استفاده از آن به تولید یک محصول خاص و برند در شهر بپردازیم تا بتوان درکنار اقدامات علمی برندینگ شهری، این شهرجدید را به قطب محصول کشاورزی خاص در استان و کشور به مردم معرفی کنیم.

کد خبر 1754044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha