فعالیت بیش از ۱۵ هزار جوان و نوجوان در کانون‌های مساجد زنجان

به گفته اسلامی، در استان زنجان نیز ۳۷۰ باب کانون فرهنگی هنری عمومی و ۲۵ باب کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران با ۱۵ هزار و ۳۲۴ عضو فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان عصر امروز در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دفتر امام جمعه زنجان با گرامیداشت این روز اظهار کرد: حضور حداکثری ملت همیشه در صحنه ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند برگ زرین دیگری در تاریخ این کشور رقم زد.


وی با یادآوری اینکه در راستای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن در سال ۱۳۷۱ کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور راه اندازی شد، گفت: در استان زنجان نیز ۳۷۰ باب کانون فرهنگی هنری عمومی و ۲۵ باب کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران با ۱۵ هزار و ۳۲۴ عضو فعالیت می کند.


اسلامی با اشاره به اینکه از سال ۹۷ سامانه فهما به منظور ثبت اطلاعات مربوط به کانون های مساجد راه اندازی شد، گفت: در تلاش هستیم تا تمام رویدادها و فعالیت های کانون های مساجد در این سایت ثبت شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان به اهم برنامه های اجرا شده در یکسال اخیر در ستاد کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: طرح مسجد، پایگاه قرآن در راستای لبیک به فرمان رهبری در کانون های مساجد استان زنجان اجرا و ۶۲باب پایگاه قرآنی در مساجد استان زنجان راه اندازی شد.


وی به اجرای دوره آموزشی مدرسه، تئاتر شبستان با حضور ۱۰۰ نفر از هنرمندان مسجدی استان زنجان در رشته های بازیگری، نمایشنامه نویسی، نویسندگی و تئاتر کاغذی اشاره کرد و گفت: ۲ گروه نمایشی از استان زنجان به مرحله کشوری جشنواره تئاتر شبستان راه یافت که گروه نمایشی کانون نبی اکرم(ص) موفق به کسب رتبه کشوری شد.


اسلامی ادامه داد: کانون های مساجد استان زنجان در طول تابستان پذیرای جوانان و نوجوانان در طرح اوقات فراغت با عنوان «مسجد، کانون نشاط و تعالی» بود که ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری استان زنجان میزبان ۴ هزار نفر از کودکان، نوجوانان و جوانان مسجدی بودند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان با یادآوری اینکه مسئولیت کمیته مساجد دهه فجر در ۲ سال پیاپی به کانون های مساجد استان زنجان محول شده بود، گفت: در همین راستا طرح چهره به چهره و دیدار مدیران دستگاه های اجرایی با مردم در مساجد را اجرا کردیم.


به گفته اسلامی، توزیع گوشت قربانی از طریق کانون های مساجد در بین نیازمندان، همکاری و حمایت از گروه های سرود با همکاری بنیاد شهید استان و توزیع کتاب در کانون های مساجد از دیگر اقدامات ستاد کانون های مساجد استان زنجان در سال جاری است.


وی ضمن درخواست از امام جمعه شهر زنجان خواستار ایجاد مرکز رسیدگی به امور مساجد در شهرستان های تابعه استان، ترغیب ائمه جماعت به حمایت معنوی از مدیران و فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد، همکاری ائمه جماعت در اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه و فراهم نمودن زمینه دیدار اعضای کانون های مساجد با مقام معظم رهبری شد.  

کد خبر 1754073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha