آیت الله مظاهری:‌ قرائت قرآن بدون عمل به توصیه‌های آن نتیجه ندارد

مرجع تقلید عالم تشیع با بیان اینکه قرآن کریم، کتاب عمل و مجاهدت است، گفت: فقط قرائت و ترویج قرآن بدون عمل، نتیجه‌بخش نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در پیامی به مناسبت برگزاری نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان اظهارداشت: قرآن کریم، کتاب جامع و جاودانۀ الهی است که فلسفۀ اصلی نزول آن از سوی خداوند متعال، هدایت مردم و جدا کردن حق از باطل است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: از این رو همه فعالیت‌های مبارکی که در حول محور قرآن کریم شکل می‌گیرد و از آن جمله، نمایشگاه قرآن و عترت، باید در همین طریق نورانی، طی مسیر کند.

وی اضافه کرد: جهت‌گیری اصلی همه برنامه‌های آن، روشنگری و هدایت و نیز جدا کردن حق از باطل باشد.

آیت الله مظاهری ادامه داد: بی‌تردید این «روشنگری» از طریق انتقال مفاهیم و پیام‌های متعالی قرآن مجید و کاربردی‌سازی آن نسبت به مسائل و مشکلات انسان معاصر و دنیای کنونی و تلاش و مجاهدت برای عملی ساختن این پیام‌ها انجام می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم، کتاب عمل و مجاهدت است و صرف قرائت و ترویج آن، بدون عمل، نتیجه‌بخش نیست.

رئیس حوزه علمیه اصفهان سعی و تلاش خالصانه و مجدانه برای عمل به تعالیم حیات‌بخش و انسان‌ساز و جامعه‌ساز قرآن کریم را مهم خواند و اذعان داشت: قطعاً این تلاش ها هدایت و سرافرازی انسان و سلامت و سربلندی جامعه را در پی دارد.

وی  با بیان امیدواری به آنکه همه ما بتوانیم به تعالیم والای این کتاب مقدس، به‌درستی عمل نماییم‌ افزود: برگزاری نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان را گرامی داشته و اهتمام و سعی همه دست‌اندرکاران این نمایشگاه را تحسین نموده و از همۀ آنان تشککر و تقدیر کرده و توفیقات همگان را از خداوند تعالی مسألت می‌کنم.

کد خبر 1754092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha