بیش از دو هزار مددجوی کمیته امداد وام ودیعه مسکن دریافت کردند

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیروان گفت:امسال، از سوی بانک های عامل به ۲ هزار و ۲۲۸ نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی شهرستان وام ودیعه و اجاره مسکن پرداخت شد.

اصغر نورمحمدیان، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: طی مدت جاری ۱۱ میلیارد و ۲۸۹ میلیون ریال وام ودیعه و اجاره مسکن پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت وام تا سقف ۸۰۰ میلیون ریال در شهرهای کوچک خاطرنشان کرد: سقف این نوع وام در شهرهای بزرگ یک میلیارد ریال با بازپرداخت ۱۰ ساله به‌صورت قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

نورمحمدیان کمک به اجاره مسکن نیازمندان را از جمله خدمات کمیته امداد برشمرد و عنوان کرد: تسهیلات پرداختی مسکن به صورت قرض الحسنه بوده تا خانواده‌های نیازمند و اجاره نشین در شهر بتوانند عهده دار بخشی از هزینه‌های زندگی خود باشند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیروان با بیان اینکه پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به داشتن سه شرط است گفت: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار بوده همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات و کد رهگیری باشند.

نورمحمدیان افزود: برنامه های کمیته امداد در حوزه مسکن تنها مربوط به ساخت و ساز منازل مسکونی نبوده و این نهاد حمایتی همواره تلاش دارد تا در حوزه اجاره نشینی و مسایل مربوط به حوزه مسکن نیازمندان نیز پیشگام باشد.

وی  با اشاره به اقدامات حمایتی امسال به مددجویان این شهرستان افزود: همچنین به هزار و ۲۳۲ نفر از نیازمندان مبلغ ۴ میلیارد ریال کمک های موردی پرداخت شد تا بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان برطرف شود.

هم اکنون ۱۷ هزار و ۲۹۲ نفر مشتمل  بر ۹ هزار و ۳۰۷ خانوار در شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

 

کد خبر 1754278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha