برخورداری مسجد مسلم بن عقیل(ع) شیروان از پایگاه سلامت

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای شهرک ولیعصر(عج) شهرستان شیروان گفت: به زودی پایگاه سلامت در محل مسجد مسلم بن عقیل(ع) این شهرستان راه اندازی خواهد شد و مردم منطقه از خدمات آن بهره مند می شود.

محمد محمدزاده قانعی، مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای شهرک ولیعصر(عج) شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: اکنون سه هزار نفر از شهروندان این محلات تحت پوشش پایگاه این مسجد هستند و از خدمات مزبور برخوردار می باشند.

وی خاطرنشان کرد: این پایگاه ها با اولویت رسیدگی به شهروندان محلات محروم با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدمات لازم را ارائه می دهند.

محمدزاده قانعی عنوان کرد: حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان، استفاده از ظرفیت بالای مساجد در ارائه خدمات سلامت به شهروندان، حساس سازی و جلب توجه بیشتر شهروندان به مسائل مربوط به سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی از اهداف برگزاری این برنامه ها است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای شهرک ولیعصر(عج) شهرستان شیروان تقویت نقش اعضای کانون خادمین سلامت مساجد در سطح محله، ارتقای حس همدلی و نوع دوستی در بین شهروندان با مشارکت و حضور در مساجد را از دیگر اهداف این پایگاه ها برشمرد.

محمدزاده قانعی بیان کرد: در این راستا خدماتی همچون مشاوره روان شناسی، ارائه مشاوره تغذیه و طب اسلامی، مشاوره پزشکی، برگزاری مسابقات سلامت، غربالگری فشار خون، تهیه و توزیع اقلام آموزشی با محوریت ماه مبارک رمضان ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی سلامت محور از قبیل آموزش مهارت های زندگی، بهداشت فردی و گروهی، نقش آموزه های دینی در ارتقای سلامت برای مراجعین و افراد تحت پوشش انجام خواهد می شود.

کد خبر 1754282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha