رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس در گیلان

حبیبی در آئین رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس از برگزاری جشنواره‌های سراسری فضای مجازی و فانوس خبر داد و گفت: امروز ابزار هنر می‌تواند موجب مانایی فرهنگ دفاع مقدس شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، سرهنگ پاسدار حسن حبیبی_ مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در گیلان عصر (یکشنبه، ۲۰ بهمن) در آئین رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس و فراخوان پوستر ششمین جشنواره رسانه‌ای و فعالان فضای مجازی که در سالن جلسات صداوسیما مرکز گیلان برگزار شد گفت: دوران دفاع مقدس یکی از مقاطع مهم و اثرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه، ملت ما در دوران دفاع مقدس عزت پیدا کرد و انقلاب و نظام ما با اقتدار به تثبیت رسید افزود: گرچه دستاوردهای دوران دفاع مقدس آنگونه که باید گفته نشده است اما باید تلاش کنیم تا این فرهنگ را بیش از پیش ترویج کنیم.

حبیبی با اشاره به تولیدات هنری و سینمایی حوزه دفاع مقدس که جزو پرمخاطب‌ترین آثار هستند اظهار کرد: امروز ابزار هنر می‌تواند موجب مانایی فرهنگ دفاع مقدس شد.



وی در ادامه با بیان اینکه تا سال ۹۶ فقط ۷۰۰ جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس کشور داشتیم، افزود: امروز بیش از ۹ هزار کتاب در حوزه دفاع مقدس داریم که ۲۵۰ عنوان آن در گیلان به چاپ رسیده است.

حبیبی با اشاره به چاپ کتب ترجمه‌ای دفاع مقدس به دو زبان انگلیسی و عربی، ادامه داد: تولیدات هنری گیلان با محوریت دفاع مقدس به دلیل کیفیت بالا در سطح کشور زبانزد است.

حبیبی در ادامه از برگزاری جشنواره‌های سراسری فضای مجازی و فانوس خبر داد و اضافه کرد: سه اثر از پنج اثر معرفی شده برای انتخاب کتاب سال دفاع مقدس، از تولیدات گیلان است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به زنان هویت داد به تلاش دشمن برای ایجاد هجمه به حوزه زنان اشاره و اذعان کرد: باید بیشتر به تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس بپردازیم.

گفتنی است، در حاشیه رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب صوتی و پوستر ششمین جشنواره رسانه‌ای فضای مجازی دفاع مقدس، حکم مسئولیت کمیته هنری و رسانه ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز به مدیر کل صداوسیمای مرکز گیلان، اهدا شد.

کد خبر 1754295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha