اقامه نماز فلسطینیان در شب اول ماه رمضان بر ویرانه‌های مساجد غزه

فلسطینی‌ها شب اول ماه رمضان نمازخود را بر روی مساجد تخریب شده در اثر بمباران اشغالگران صهیونیست‌ها اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی پست، شامگاه یکشنبه ۱۰ مارس ۲۰۲۴، با توجه به ادامه جنگ اسرائیل و هدف قرار دادن و تخریب مساجد، تعداد محدودی از فلسطینیان در نوار غزه اولین نماز تراویح را در شب اول ماه مبارک رمضان را به جای آوردند.

بر اساس گزارش‌ها، بیشتر مناطق نوار غزه شاهد برگزاری نماز تراویح در مساجد نبودند، اما در چند مسجد ویرانه‌شده به صورت محدود نماز تراویح اقامه شد.

در شهر جبالیا در شمال نوار غزه، خیابان‌ها و مکان‌های عمومی نیز به تعداد محدودی نماز تراویح اقامه شد.

در شهر رفح نیز تعداد کمی از اهالی در نزدیکی ویرانه‌های خانه‌ها، جاده‌ها و مساجد نماز خواندند.

در طول نماز، نمازگزاران از خداوند خواستند تا جنگ در نوار غزه پایان یابد، مجروحان را شفا دهد، از بیگناهان محافظت کند و صلح و ثبات را در غزه به ارمغان آورد.

عربستان سعودی، مصر و ۱۰ کشور عربی از جمله فلسطین شامگاه یکشنبه اعلام کردند روز دوشنبه آغاز ماه مبارک رمضان است و سلطان نشین عمان، اردن و مراکش روز سه شنبه را آغاز ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

ماه رمضان امسال در حالی است که جنگ اسرائیل در نوار غزه از ۷ اکتبر در بحبوحه تلاش های اعراب و بین المللی برای برقراری آتش بس در اسرع وقت ادامه دارد.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، اسرائیل جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه و وخامت قابل توجه زیرساخت‌ها و اموال، ده‌ها هزار قربانی بر جای گذاشته است که بیشتر آنها کودک و زن هستند.

کد خبر 1754324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha