برنامه‌های اوقاف در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز تشریح شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان جزئیات برنامه‌های طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام علی جلالی، دوشنبه(۲۱ اسفند) در نشست خبری از آغاز طرح ضیافت الهی اوقاف همزمان با ماه مبارک رمضان در قریب ۲۰۰ بقعه متبرکه استان خبر داد و افزود: این طرح در ۷۳ بقعه به صورت ویژه اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمان همچنین به اعزام ۶۰ مبلغ در راستای اجرای این طرح اشاره کرد که ۲۰ نفر آنان مبلغین اعزامی قم و آشنا با موضوعات خانواده هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی طرح ضیافت الهی؛ جزءخوانی قرآن، کرسی تلاوت با حضور چهره‌ها قرآنی استان و تفسیر به صورت ویژه در ۷۳ بقعه را از جمله این برنامه‌ها عنوان و بیان کرد: سه نفر از مفسرین کشوری نیز دعوت شدند.

حجت‌الاسلام جلالی مناجات خوانی و دعاخوانی به ویژه در سحرگاهان در بقاع متبرکه و افطاری در همه شب‌های ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی نام برد.

وی سپس به طرح آرامش بهاری و فضاسازی و آماده سازی بقاع متبرکه برای اجرای این طرح اشاره و بیان کرد: برگزاری نمازجماعت در همه بقاع، مراسم تحویل سال، غبارروبی قبور شهدای همجوار با بقاع متبرکه، برپایی خیمه‌های معرفت در همه بقاع، ارائه مشاوره با اولویت مسئله خانواده و جمعیت، فرزندآوری و کودک و نوجوان را از جمله برنامه‌های این خیمه‌ها فهرست کرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمان با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر خدمت به خانواده‌ها؛ گفت: طرح شمیم خدمت مخصوصاً برای عرضه محصولات خانگی سرپرستان خانوار با استفاده از ظرفیت بقاع اجرا می‌شود.

وی همچنین از میزبانی بقاع استان برای اسکان زائرین و مسافرین نوروزی خبر داد که در هر شهر حداقل یکی از بقاع این امکان را فراهم می‌کند و افزود: بزرگداشت روز جمهوری اسلامی، برگزاری مراسم شب‌های قدر و برگزاری نماز عیدفطر در برخی بقاع از دیگر برنامه‌ها است.

کد خبر 1754329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha