مشارکت ۱۱ میلیارد تومانی خیرین زنجان در حمایت از مددجویان بهزیستی

خدابنده لو با اشاره به برنامه پویش ضیافت مهربانی بهزیستی استان زنجان در ماه مبارک رمضان، از مشارکت ۱۱ میلیارد تومانی خیرین زنجانی در حمایت از مددجویان این سازمان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، روح اله خدابنده لو، مدیرکل بهزیستی استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت برنامه های ماه مبارک رمضان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: در ماه ضیافت الهی علاوه بر استمرار فعالیت های بهزیستی، برنامه های مشارکتی در جهت استفاده از ظرفیت خیرین اجرا خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه ۳۰ هزار خانوار با ۱۰۰ هزار جمعیت تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند که از خدمات نقدی و غیرنقدی بهزیستی بهره مند می شوند، گفت: خروج از چرخه حمایتی بهزیستی مشابه سایر نهادهای حمایتی نیست به گونه ای که علیرغم اختصاص تسهیلات به خانواده ها، مستمری آنان قطع نمی شود.

به گفته خدابنده لو، در ماه رمضان اجرای طرح ضیافت همدلی با حضور دولتمردان در منزل مددجویان و رسیدگی به مشکلات خانواده های نیازمند، اجرای طرح در محضر ولی نعمتان، برپایی سفره های افطاری در مراکز نگهداری بهزیستی و حضور در مساجد به منظور تبیین دستاوردهای بهزیستی و  برنامه عید همدلی به منظور جمع آوری زکات فطریه از اهم برنامه های بهزیستی در ماهذمبارک رمضان است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از فعالیت ۳۶ مرکز مثبت زندگی با ارائه ۲۲ وظیفه و خدمت به مددجویان خبر داد و گفت: سامانه تلفنی ۱۴۸۰ برای ارائه مشاوره در حوزه های مختلف، از ۸ صبح تا ۱۲ شب به صورت مستمر پاسخگو هستند. این مشاوره ها به صورت رایگان است و در تعطیلات نیز ادامه خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تماس گیرندگان با سامانه ۱۴۸۰ مادران در موضوع اعتیاد فرزندان و اعضای خانواده بوده است، افزود: اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان، خدابنده ابهر خرمدره و طارم است فعالیت می کند.

خدابنده لو به فعالیت مراکز نگهداری تحت حمایت بهزیستی در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: مراکز نگهداری سالمندان ذهنی و روانی نیز فعالیت خود را در طول این ایام ادامه خواهد داشت.

وی به نحوه فعالیت مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ در استان اشاره کرد و یادآور شد: معتادین به صورت داوطلبانه به این کمپ ها مراجعه و با پرداخت وجه توسط در فرایند بازتوانی قرار می گیرند ولی در مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ که در حال حاضر در اجرا می شود، معتادان متجاهر به مدت ۲ سال بازتوانی خواهند شد.

خدابنده لو به مشارکت های مردمی در قالب جمع آوری نذورات نقدی و غیرنقدی و خدمات اشاره مرد و گفت: میزان مشارکت ها از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱ میلیارد تومان بوده است.

وی از اجرای طرح حامی به عنوان یکی ار طرح های موفق بهزیستی برای حمایت از کودکان نیارمند اشاره کرد و گفت: ۸۰۰ کودک در این طرح تحت حمایت بهزیستی هستند و۶۷۰ حامی از این کودکان حمایت می کنند همچنین ۳۶۰ کودک چشم انداز کمک حامیان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه به حمایت بهزیستی از مددجویان در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۰۸ واحد مسکونی اهدا شد و امسال ۱۵۰ واحد مسکونی به خانواده های مددجو تحویل داده خواهد شد

کد خبر 1754361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha