طرح قرآنی «مسطورا» در گلستان برگزار می شود

حجت الاسلام دیلمی گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، طرح قرآنی «مسطورا» با عنوان زندگی با آیه ها در استان گلستان برگزار می شود.

حجت الاسلام رضا دیلمی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، طرح قرآنی «مسطورا» با عنوان زندگی با آیه ها در استان گلستان برگزار می شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: این طرح قرآنی به منظور نشر معارف قرآنی، تعمیق باورهای دینی و انس بیشتر همه اقشار جامعه با کلام وحی همزمان با کشور در استان نیز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه طرح مسطورا در قالب ۵ محور؛ ایمان و امید، توحید و نفی عبودیت غیر خدا، نبوت و رستاخیز اجتماعی، ولایت و پیوندهای اجتماعی و معاد اجرا می شود، گفت: در این طرح ۱۵۰ فراز کاربردی و کلیدی از قرآن کریم که در گفتمان امامین انقلاب و علامه طباطبایی و سایر علمای شاخص مورد استفاده قرار گرفته، انتخاب و برای نهادینه سازی آن در بین آحاد جامعه، برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام دیلمی، مدت زمان اجرای این طرح را سه سال عنوان کرد و افزود: هر سال ۵۰ فراز از آیات قرآنی در قالب ۳۰ فراز محوری و ۲۰ فراز حول آن، انتخاب و اجرا می شود.

وی ادامه داد: برپایی محافل، کرسی ها و نشست های متعدد تدبری و حفظ مفاهیم و مسابقات ملی و استانی با اهدای جوایز ارزنده از جمله برنامه های این طرح است.

کد خبر 1754373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha