ضیافت قرآنی بچه‌های مسجد به وسعت ایران

«ضیافت قرآنی در شب‌های آسمانی» از ایده‌های قرآنی کانون فرهنگی هنری «شهیدان گل‌آرایش» شیراز است که امسال به همت بچه‌های مسجد به صورت مجازی میهمان مومنان روزه‌دار در سراسر کشور باشد.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| در ماه مبارک رمضان، قرائت و تلاوت قرآن کریم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. قرآن در این ماه مورد توجه قرار می‌گیرد و مسلمانان با تلاوت و تدبر در آیات آن، به سمت رشد و پیشرفت معنوی پیش می‌روند.

تلاوت قرآن در ماه رمضان می‌تواند فرصتی فراهم کند که ارتباط نزدیک تری با کلام الهی برقرار کنیم و از معنای عمیق و معنوی آن بهره‌مند شویم.

بزرگان دین نیز توصیه کرده اند که در این ماه فرصت‌های بیشتری را برای تلاوت و تدبر در قرآن کریم قرار دهیم، زیرا این امر می‌تواند باعث رشد روحی و معنوی ما شود.

 تلاوت قرآن کریم در ماه رمضان یک فرصت بی‌نظیر برای تعمق در معانی و تدبر در کلام الهی و نزدیک شدن به خداوند است.

 تلاوت قرآن کریم در ماه رمضان یک فرصت بی‌نظیر برای تعمق در معانی و تدبر در کلام الهی و نزدیک شدن به خداوند است.

تلاوت قرآن در این ماه چگونه بهترین زیستن را به ما می آموزد تا همواره بر اساس آموزه‌های الهی عمل کنیم. همچنین، علاوه بر این تلات قرآن آرامش روحی را در ما تقویت و به درک مفاهیم قرآن کریم کمک می کند.

ماه مبارک رمضان بهار قرآن است به نحوی که در طول شبانه روز نوای روح بخش کلام الله مجید از بانگ مسجد به گوش می رسد. مومنان روزه دار در ماه مبارک رمضان با حضور در خانه های خدا به قرائت قرآن کریم می پردازند و دل و روحشان را در چشمه زلال الهی صفا می بخشند.

برگزاری محفل مجازی قرآن کریم ایده یک کانون فرهنگی شیراز در ماه رمضان

ضیافت قرآنی در شب ‌های آسمانی

«ضیافت قرآنی در شب ‌های آسمانی» نیز از ایده های قرآنی کانون فرهنگی هنری «شهیدان گل آرایش» شیراز است که امسال نیز قرار است به همت بچه های مسجد به اجرا در آید.

 این محفل در بستر فضای مجازی برگزار می شود و قرآن دوستان در سراسر کشور می توانند در آن شرکت کنند.

«ضیافت قرآنی در شب ‌های آسمانی» از ابتدای ماه مبارک رمضان این محفل در بستر فضای مجازی میهمان خانه های مومنان روزه دار و قرآن دوستان در سراسر کشور خواهد شد.

آنگونه که مدیر کانون فرهنگی هنری «شهیدان گل آرایش» شیراز گفته طرح «ضیافت قرآنی در شب ‌های آسمانی» به مدت چهار سال متوالی است که به صورت مجازی و حضوری برگزار می شود که در سال جاری و از ابتدای ماه مبارک رمضان این محفل در بستر فضای مجازی میهمان خانه های مومنان روزه دار و قرآن دوستان در سراسر کشور خواهد شد.

تلاوت جوانان و نوجوانان قرآنی

به گفته عطاءالله امیدواری این طرح با رویکرد تلاوت جوانان و نوجوانان قرآنی با محوریت استان فارس برپا می‌ شود و جزء خوانی قرآن کریم، بیان نکات تفسیری، اهداء هدایا به حاضرین در محافل مجازی به قید قرعه در پایان هر هفته از ماه مبارک رمضان از برنامه های این محفل است.

به اذعان مجری طرح «ضیافت قرآنی در شب های آسمانی» اولین محفل امشب و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان با تلاوت «حسین بذرافشان»، نوجوان دانش آموز و «حسین پرندک» از قاریان ممتاز استان فارس و کشور برگزار می شود که حجت الاسلام «مرتضی میان دور» نیز به بیان نکات تفسیری آیات خواهند پرداخت.

معرفی چهره ‌های جوان موفق قرآنی

امیدواری با اشاره به اینکه این محفل به صورت مردمی و با همکاری اصحاب و محوریت مسجد آقابابا خان شیراز برگزار می شود، تاکید کرده این محافل با هدف شناساندن و معرفی چهره ‌های جوان و نوجوان موفق قرآنی برگزار می‌شود.

برگزاری محفل مجازی قرآن کریم ایده یک کانون فرهنگی شیراز در ماه رمضان

همه ایران میزبان ضیافت قرآنی

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی همچنین گفته هماهنگی تلاوت علاوه بر قاریان و حافظان شهر شیراز و استان فارس، از سایر استان ‌ها نیز انجام پذیرفته و از طریق فضای مجازی اسکای‌روم در دسترس علاقه‌مندان به استماع کلام‌الله مجید قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرده این محفل از ساعت۲۰ تا ۲۰ و ۵۰ دقیقه به صورت پخش زنده از فضای اسکای روم برگزار می‌شود و علاقمندان با مراجعه به لینک  https://www.skyroom.online/ch/u۰۹۱۷۶۰۳۳۵۶۸/ziyafatequrani۴ در این محفل شرکت کنند. مخاطبان باید زمان مراجعه روی لینک مهمان کلیک کرده سپس نام خود را وارد کنند تا وارد فضای محفل انس با قرآن کریم شوند.

این قاری ممتاز کشور و استان فارس همچنین گفته با توجه به فرارسیدن ۲۲ اسفندماه؛ روز بزرگداشت شهداء، ثواب تلاوت جمعی آیات به ارواح طیبه شهدای والامقام اهدا خواهد شد.

کد خبر 1754390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha