عطر قرآن در لباس خاکی روستای امیرهنده

انگار زیاد فرصت حرف زدن ندارد یا من خیلی بد موقع مزاحمش شده بودم، آب را می ریزد داخل «استامبولی» که گچ را تا نیمه تویش پر کرده و شروع می کند به هم زدن. از گوشی موبایلش صدای تلاوت قرآن می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان_نوشین کریمی: واژه واژه کلام الهی نور است و مقدس. زیبایی واژه ها و آهنگین بودن آنها و در نهایت روح بخش و دل نواز بودنشان حال دل هر شنونده ای را خوب می کند... 

گاهی که اوج میگیرند و گاهی که یک نفس تلاوت می کنند و تلاوت می کنند و تلاوت،  انگار پرت می شوی وسط بهشت.  

سخت است از روزمرگی ها فرار کردن. دل کندن از تجملات و پیدا کردن یک دل وامانده که فقط «الله» را بخواند و عشق کند از این همه معنا و مفهوم در کلام الله.  

کوچه پس کوچه های شهر را رد می کنم و میرسم به یک آبادی، سرسبز و قشنگ.  امکانات لوکس و شیک نمی بینم اما جاده ای که می روم همه اش نور است. انگار نور در همین سادگیست.  

صدای تلاوت قرآنش را برایم فرستاده بودند، حین کار در یک ساختمان نیمه کاره. ملات میگرفت برای گچ کاری دیوار خانه ای که کارگرش بود.  

شنیده بودم عضو خادمین شهدای استان گیلان است.
در همان محل کار دیدمش. بسیار مودب و مهربان. بهانه دیدار من اما با او، کسب مقام دوم حفظ در مسابقه قرآن ویژه روستائیان کشور بود. یک جوان روستایی گیلانی که لابه لای لباس خاک گرفته کارگری اش عطر قرآن میداد... 

عطر قرآن در لباس خاکی روستای امیرهنده

با او، محمدجواد جهاندوست_ ۱۹ ساله، حافظ کل قرآن کریم از روستای امیرهنده امیرسلطان آستانه اشرفیه آشنا شدم.

 محمد جواد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان خود را متولد ۱۳۸۳ معرفی کرد که دارای مدرک درجه سه قرآنی و دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی است.  

محمدجواد که عنوان دومی مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه روستائیان و عشایر سراسر کشور را به دست آورده، گفت: تک فرزند خانواده هستم و از ۱۲ سالگی شروع به حفظ قرآن کرده ام.

وی، مثل هر فرزند صالحی، پدر و مادرش را مشوق اصلی و قرار گرفتن در این مسیر معنوی میدانست و افزود: در طی سه سال و نیم آموزش نزد اساتید حاج فرهاد فلاح پور و حاج محمد فلاح پور موفق به حفظ کل قرآن شدم و در ترتیل خوانی از این اساتید تقلید می کنم.  

عطر قرآن در لباس خاکی روستای امیرهنده

محمدجواد اضافه کرد: در مسابقات دانش آموزی و در رشته های مختلف حفظ، از جمله حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل هم سه بار مقام دوم را کسب کرده ام.  
 
در ادامه صحبت با این حافظ قرآن متوجه شدم که در سال ۱۳۹۷ در مسابقات ورزش و جوانان کشور هم در رشته حفظ مقام سوم و در مسابقات بسیج کشور در سال ۱۴۰۲ نیز رتبه چهارم را آن خودش کرده است و حالا در اسفند ماه جاری در مسابقات وزارت جهاد کشاورزی در مشهد موفق به کسب مقام دوم حفظ شده... 

وی با اشاره به اینکه، در این مسابقات از ۵۲ نفر از ممتازان قرآنی روستائیان و عشایر سراسر کشور که رتبه اول تا سوم را کسب کردند قدردانی شد گفت: مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه روستائیان و عشایر کشور هر ساله در ایام الله دهه فجر شروع می‌شود و از تمامی روستاهای سراسر کشور در این مسابقات شرکت می کنند.  

عطر قرآن در لباس خاکی روستای امیرهنده

محمدجواد ادامه داد: طبق گزارشات برگزار کنندگان این مسابقه، امسال ۷ هزار نفر از روستاییان سراسر کشور در این مسابقات شرکت کردند که پس از مرحله استانی و منطقه‌ای ۱۴۰ نفر به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.

انگار زیاد فرصت حرف زدن ندارد یا من خیلی بد موقع مزاحمش شده بودم، آب را می ریزد داخل «استامبولی» که گچ را تا نیمه تویش پر کرده و شروع می کند به هم زدن.  

از گوشی موبایلش صدای تلاوت قرآن می آید و در حالی که با وسواس خاص، سرش مشغول انجام کار است و گچ را با ماله به دیوار میکشد می پرسم، سخت نیست هم کارگری و هم اینطوری تمرین برای یادگیری ... 

عطر قرآن در لباس خاکی روستای امیرهنده

با بیان اینکه کار کردن عار نیست، گفت: برای اینکه کمک خرج خانواده باشم و باری روی دوششان نباشم باید کار کنم. هر چند کار که پیدا نیست ولی جایی هم از ما دعوت به کار نشده، کسی هم از روستا سراغ ما نمی آید و حالمان را نمی پرسد. منظورش توجه به هنر و استعداد و تشویق به ادامه کارش از سوی مسئولین بود.  

درست می گفت، یک روستایی ساده و بی آرایش و درستکار که قانع است با کارگری روزگارش را میچرخاند، چه کاری می تواند بین شلوغی زرنگ بازی ها و دو بهم زنی های شهر نشین ها داشته باشد.  

به در و دیواری که رویش ماله کشیده می شود نگاه می کنم، به گچ هایی سفیدی که همه جا پخش است و به تلاوت قرآنی که شنیده می شود. با خودم فکر می کنم چه خانه پر برکتی می شود که حین ساختش قرآن در تارو پودش نشسته، ان شاءالله روی ما هم مثل همین گچ سفید شود...

عطر قرآن در لباس خاکی روستای امیرهنده

کد خبر 1754431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha