رمضان المبارک ماه تقویت نیروی عقل و خرد است

آیت الله فلاحتی ماه رمضان را ماه تقویت نیروی عقل و خرد دانست و گفت: این ماه با فضیلت ترین ماه سال است، به گونه ای که به تصریح خداوند در قرآن، برترین کتاب آسمانی در این ماه نازل شده است.

 آیت الله رسول فلاحتی_ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، این ماه را، ماه خودسازی و مبارزه با هوای نفس دانست و اظهار کرد: ماه رمضان ماه تقویت نیروی عقل و خرد و با فضیلت ترین ماه سال است، به گونه ای که به تصریح خداوند در قرآن، برترین کتاب آسمانی در این ماه نازل شده است.

 وی با تاکید بر اینکه در این ماه درهای رحمت الهی به روی بندگان گشوده است و گنه کاران به توبه و دور افتادگان به سوی قرب خدا دعوت می شوند گفت: باید از فرصت بی نظیر این ماه استفاده کنیم. 

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه همگی بتوان از درگاه حق تعالی بهره مندی حداکثری از حسنات و فضیلت های این ماه پر خیر و برکت را داشته باشیم افزود: در ماه رمضان بعضی از روحانیون شاخص را تشویق کنید تا جلسه قرآنی در مسجد و مدارس جدی گرفته شود و به نوجوانان هم بها دهید.

وی همچنین با اشاره به سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در 18 اسفند اظهار کرد: یکی از شیوه های کاری کانون های مساجد می بایست ارتباط صمیمی و زیبا با جوانان، باشد. 

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از پدیده های بسیار مهم و ارزشمندی است که بعد از انقلاب در کنار فعالیت های مسجد موفق عمل کرده است گفت: ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمندی برای ارتقای این فعالیت ها و جذب حضور اقشار مختلف مردم به مسجد است. 

گفتنی است، جلسه بیان تفسیر سوره مبارکه احزاب در روزهای ماه مبارک رمضان همراه با نماز ظهر و عصر و مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم همراه با پخش مستقیم از ساعت 14 در مصلی امام خمینی رشت برپا خواهد بود.

کد خبر 1754465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha