آخرین جلسه صحن مجلس در سال ۱۴۰۲ برگزار شد/ جلسه بعدی ۱۹ فروردین

آخرین جلسه صحن مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ صبح روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، آخرین جلسه صحن مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ صبح روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ به ریاست عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان مجلس گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور و همچنین طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها (اعاده شده از شورای نگهبان) را مورد رسیدگی قرار دادند.

مجلس و دولت با کمک هم معیشت مردم را درست کنند

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس در تذکری با اشاره به انتخاب کمیسیون اصل ۹۰ به عنوان کمیسیون برتر در مجلس یازدهم، گفت: تلاش ما این بود که با فساد مبارزه کنیم و تنها راه شفافیت مبارزه با فساد است به همین دلیل برای رفع موانع شفافیت در همه دستگاه ها مبارزه کردیم و امیدواریم هر کسی در مجلس دوازدهم فرمان کمیسیون اصل ۹۰ را به دست دارد بتواند کار را به خوبی ادامه دهد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس باید به دولت کمک کند تا معضل معیشت مردم حل شود و این کار ضرورت دارد.

دولت با دقت نظر بازار را کنترل کند

علی اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی نیز در نطق میان دستور خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: درباره صدور احکام رتبه‌بندی معلمان شریف بازنشسته از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد و حقوق معلمان خرید خدمات به وزیر آموزش و پرورش تذکر می‌دهم و خواهش می‌کنم که در آستانه شب عید این مطالبات پرداخت شود.

وی با اشاره به تلاقی ماه مبارک رمضان و عید نوروز و اوج مصرف کالاهای اساسی، خاطرنشان کرد: انتظار داریم دولت محترم با دقت نظر بسیار بالاتر نسبت به کنترل بازار و قیمت‌ها و مبارزه با گران فروشی اقدام کند.

طرح دولت و مجلس برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین

 احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در نطق میان دستور خود با اشاره به جنایات رژیم غاصب اسرائیل گفت: از دولت و مجلس می خواهیم با کمک ملت عزیزمان طرحی نو برای حمایت از این مردم مظلوم به راه بیندازند و امیدواریم با رایزنی با دیگر آزادی خواهان جهان به این جنایت پایان داده و التیامی برای درد آنان باشیم.

نباید ارز مسافرتی از جیب دولت و ملت تامین شود

روح الله نجابت نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری به بانک مرکزی و سیاست‌گذاران اقتصادی دولت گفت: هیچ مشکلی با سفر رفتن نداریم اما نباید ارز مسافرتی از جیب دولت و ملت باشد.

ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی/ طرح مجلس درباره کنکور

مرتضی محمودوند نماینده مردم خرم‌آباد دز مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری با اشاره به تصویب قانون مربوط به ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی در مجلس گفت: امیدواریم دولت هرچه زودتر به دغدغه این عزیزان که از قشر ضعیف، عزیز و مظلوم جامعه هستند، توجه کرده و به این قانون جامه عمل بپوشاند تا مشکل آنها حل شود.

وی در ادامه به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز تذکر داد و گفت: طی دو سال اخیر دانش‌آموزان و کنکوری‌ها دغدغه‌هایی داشتند و بارها و بارها اعتراض رسمی خود را مظلومانه اعلام کردند و نمایندگان نیز در این راستا طرحی را تدوین کردند بنابراین درخواست داریم این طرح هر چه زودتر در صحن علنی مجلس مطرح شود.

مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت، پیش از نواختن زنگ پایان جلسه امروز صحن مجلس اعلام کرد که جلسه بعدی صحن مجلس ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه روز یک‌شنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کد خبر 1754467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha