تدارک بسته اقتصادی و فرهنگی یک مسجد در کرمان برای ماه مبارک رمضان

مسجد طفلان مسلم کرمان با حضور فعالانه و رویکرد خلاقانه امام جماعت جوان آن، فراتر از نگاه تک بعدی برای استفاده صرفاً عبادی از مسجد؛ نیازهای مختلف فرهنگی و اقتصادی محله و مخاطبان خود را نیز شناسایی و برای آن برنامه ریزی و اقدام می کند و این یکی از دلایل جذب افراد مختلف به این مسجد است.

حجت الاسلام علی اکبر غفوری نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمان از تهیه ۱۱۰ سبد کالا به مناسبت ماه مبارک رمضان توسط اهالی مسجد طفلان مسلم خیابان شهید رجایی برای توزیع میان نیازمندان خبر داد.

امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری طفلان مسلم خیابان شهید رجایی کرمان افزود: هر یک از این بسته ها به ارزش ۱۰ میلیون ریال و شامل یک کیسه برنج، یک بطری روغن مایع، دو بسته مرغ، سه بسته ماکارونی، یک قوطی رب گوجه و یک بسته حبوبات است.

وی با اشاره به هزینه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی برای تهیه این بسته ها که توسط خیرین تأمین می شود؛ گفت: علاوه بر این؛ خرید کفش و لباس عید برای فرزندان خانواده های نیازمند نیز در دستور کار است.

حجت الاسلام غفوری نسب در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی ماه رمضان در مسجد طفلان مسلم گفت: هر روز بعد از نماز ظهر و عصر تفسیر سوره حجرات بیان می شود.

وی از تدارک جشن مفصل و باشکوه میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در این مسجد خبر داد و افزود: علاوه بر برگزاری مراسم لیالی قدر، احیای شب ۲۷ ماه مبارک رمضان نیز در مسجد برگزار می شود.

امام جماعت مسجد طفلان مسلم شهید رجایی با اشاره به برگزاری اعتکاف رجبیه پسران نوجوان برای نخستین بار در این مسجد، افزود: بر اساس یک کار مطالعاتی و اهدافی فراتر از سرگرمی و ارتباط با مسجد؛ هر ماه برای این نوجوانان یک برنامه داریم.

وی گفت: در همین راستا اعتکاف یک شبه این نوجوانان در ۱۲ فروردین ماه جاری پیش بینی شده و ماه های بعد پیوست اعتکاف رجبیه این نوجوانان با برنامه هایی مانند استخر شنا، حلقه معرفتی، اردو و... تا ماه رجب سال آینده ادامه می یابد تا به خروجی مورد نظر برسیم.

راه اندازی بازارچه خیریه در صحن مسجد طفلان مسلم به منظور ایجاد فضایی برای عرضه و فروش محصولات خانگی زنان خانه دار از دیگر اقداماتی است که هر ماه به مدت دو روز انجام می شود.

کد خبر 1754503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha