۱۰۰ هزار جهادگر در ایام نوروز راهی مناطق محروم می‌شوند

سردار زهرایی از فعالیت ۱۱ هزار گروه جهادی در ایام نوروز خبر داد و گفت: پایان این اردوهای جهادی تا آخر ماه مبارک رمضان است؛ صدهزار نفر در قالب این گروه‌ها برای حضور در مناطق محروم در عید نوروز اعلام آمادگی کرده‌اند. 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار محمد زهرایی، رئیس بسیج سازندگی کشور در نشست خبری با قدردانی از گروه‌های جهادی، اظهار کرد: گروه‌های جهادی قبل از ما در میدان حاضر هستند و هر جا که نیاز به تصمیم و عمل باشد جهاد گران در آن میدان حاضرند و به خود می بالیم که خدمتگزار جهادگران هستیم. 

سردار زهرایی افزود: جریان جهادی از جریان پاک ولایی در کشور شکل گرفته است و علیرغم اینکه دچار برخی ریزش ها هستیم اما جریان جهادی مملو از رویش است.

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در ابتدای ابلاغ فرمان رهبر انقلاب در تشکیل گروه‌های جهادی  ۴۹ گروه جهادی  فعالیت می کردند و امروز این رقم به ۵۱ هزار گروه جهادی رسیده است،  ادامه داد: تمام گروه‌های جهادی در سامانه اطلس جهادی ثبت نام کرده اند و مجوز فعالیت دارند و در دوران کرونا گروه‌های جهادی پیشقراول خدمت رسانی بودند و ۳ هزار جهادگر در تغسیل و تدفین متوفیان کرونا فعالیت و بازار سیاه ماسک را از انحصار خارج کردند.

گروه‌های جهادی متعلق به ولایت هستند

وی در ادامه گفت: برخی گروه‌ها و نحله‌های فکری به دنبال مصادره گروه‌های جهادی برای تشکل سیاسی خود هستند، اما ما برای ولایت هستیم و با ولایت می‌مانیم.

رئیس بسیج سازندگی کشور تأکید کرد: به گروه‌های جهادی تاکید می‌کنم اگر مورد طمع سیاسیون واقع شدید باید بعدا برای یک کاندیدا پرچم و علم سر دست بگیرید و اگر مورد طمع گروه‌های اقتصادی قرار بگیرد گروه‌های جهادی مُهر پولشویی می شود؛ حرکت گروه‌های جهادی نباید به سمتی برود که تاریخ انقضا پیدا کنند و اینگونه باشد که با فردی بیایند و بروند. فعالیت اقتصادی بد نیست، اما اگر کنترل نشود بعدا می‌تواند محلی برای پولشویی هم بشود.

گروه های سیاسی نباید به سیاسیون وصل شوند

سردار زهرایی  تصریح کرد: بچه‌های جهادی نباید به افراد سیاسی وصل شوند. این موضوع نیروهای جهادی را خراب می‌کند. گروه‌های جهادی باید با مردم حل مسئله کنند و نباید به مراکز سیاسی و اقتصادی وصل شوند چون این امر، بر گروه‌های جهادی تاثیر منفی دارد.

رییس بسیج سازندگی کشور ابراز کرد: تا زمانی که من در این کسوت هستم اجازه چنین کاری نمی‌دهم نیروهای جهادی باید در مسیر رشد، سیر طبیعی را طی کنند و از طریق خود مردم برای حل مسائل اقدام کنند نه از طریق اتصال به افراد و مراکز سیاسی و اقتصادی.

سردار زهرایی درباره نحوه کمک مردم به گروه‌های جهادی، خاطر نشان کرد: سامانه اطلس جهادی طی چند ماه آینده ارتقا پیدا می‌کند و با اتصال اقشار تخصصی و مجامع جهادی با این سامانه می‌توان به یک برآورد کامل از نیازهای جهادی کشور رسید. 
رییس بسیج سازندگی کشور در ادامه گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌ها و نواحی مقاومت نسبت به ثبت‌نام و کمک به گروه‌های جهادی اقدام کنند. سازماندهی گروه‌های جهادی با سازمان بسیج و پشتیبانی به عهده دولت است اما برخی دولت‌ها سعی می‌کردند این معادله را بالعکس و به لحاظ سازماندهی و سیاسی‌کاری می‌خواستند از گروه‌های جهادی سواستفاده کنند.

آغاز طرح مسکن مددجویی کمیته امداد روستایی

سردار زهرایی در ادامه با بیان اینکه طرح مسکن مددجویی کمیته امداد روستایی را شروع کرده ایم، گفت: ۱۰ هزار مسکن از ۱۷ هزار مسکن مددجویی تحویل شده است. همچنین نزدیک به ۵۶۰۰ واحد مسکونی در سال ۱۴۰۲ تمام شده و تحویل داده می شود، بقیه نیز در زمان مقتضی تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۴۹۰ پروژه را در کشور با حدود ۹۰۰ میلیارد تومان شروع کرده‌ایم، گفت: بسیج به دنبال انحصار نیست ولی به طور قطع جلوی انحصار دیگران را می گیرد.

وی در مورد رزمایش کمک مومنانه گفت: این رزمایش به کمک مومنانه  با ۱۵ نوع خدمت تبدیل شده است و در ۹ مقطع زمانی در حال اجرا است. در قالب نهضت خدمت مومنانه در سال ۱۴۰۲ حدود ۳.۷ میلیون بسته معیشتی توزیع شد. ۲۵۰۰ نفر آزادسازی زندانی داشتیم و ۲۰ هزار فرصت شغلی یا تثبیت شغلی داشتیم و ۳۰ هزار جهیزیه اعطا شده است.

وی در ادامه بازه زمانی اردوهای جهادی را از چند روز پیش از ماه رمضان اعلام کرد و گفت: پایان این اردوهای جهادی تا آخر ماه مبارک رمضان است؛ صدهزار نفر در قالب ۱۱ هزار گروه جهادی برای حضور در مناطق محروم در عید نوروز اعلام امادگی کردند. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه برای عید نوروز ۵۲ قرارگاه جهادی را در کشور فعال می کنیم، گفت: بیش از ۲۵ هزار خدمت برای انجام شناسایی شده است؛ همچنین، قرارگاه جهادی در سیستان و بلوچستان مستقر شده است.

سردار زهرایی در ادامه گفت: دولت بر اساس تسهیلاتی که در اختیار ما قرار داده، برای ۵۰ هزار شغل تکلیف کرده بود که انجام داده و از آن عبور کردیم. همچنین از ۱۲۳ هزار شغلی که ایجاد کرده ایم ۷۰ هزار شغل پایدار و بقیه فرصت شغلی هستند شاید دو سال دیگر نباشند. این ۷۰ هزار شغل پایدار بوده و قابل رصد است و در سامانه رصد دولت هم آورده ایم.

سردار زهرایی  در مورد ارتقاء گروه‌های جهادی گفت: در سال ۱۴۰۲، ۹ هزار گروه جهادی جدید ثبت شدند و این آمار در سال جدید رو به افزایش است. 

وی در مورد موانع قانونی فعالیت جهادگران اظهار کرد: دو سال است که اساسنامه گروه‌های جهادی در هیئت رئیسه مجلس مانده است و هنوز تکلیف این قانون روشن نشده است. امیدواریم با تصویب این اساسنامه تکلیف شهدای جهادی به عنوان شهید خدمت و درمان نیروهای جهادی یکبار برای همیشه مشخص شود. همچنین امسال برای اولین‌بار قرارگاه اربعین جهادی آغاز به‌کار کرد.

وی از اجرای طرح خانه دوست کجاست در اردوهای جهادی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح جهادگران از افطار تا سحر در خانه‌های محرومان فعالیت‌های مختلف خدمت رسانی از خانه تکانی تا کمک رسانی اقلام مورد نیاز و خدمات مورد نیاز مردم را انجام می دهند.

کد خبر 1754558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha