تولیدکنندگان لباس عفیفانه، تسهیلات دریافت می‌کنند

افشارچی با تاکید بر انتشار فراخوان در استان برای تولید لباس عفیفانه گفت: تسهیلاتی نیز از محل تبصره ۱۶ در اختیار تولیدکنندگان استان قرار گیرد تا لباس عفیفانه تولید و از طریق نمایشگاه هایی که در سطح استان برگزار می کنیم، در معرض دید و فروش قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به مصوبه راه اندازی چایخانه امام رضا(ع) در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این یک طرح ملی است و دستورالعمل آن ابلاغ شده است و تاکید بر ایجاد چایخانه در امامزاده سید ابراهیم(ع) و مقبره الشهدای زنجان است.

وی با اشاره به اینکه مصوبات قبل از طرح در شورای فرهنگ عمومی در کمیته هایی ذیل شورای فرهنگ عمومی کارشناسی شود، گفت: لازم است در ابتدای جلسات شورای فرهنگ عمومی، گزارشی از اهم اقدامات مصوبات جلسات قبلی ارائه شود.

افشارچی به مصوبه ایجاد سکوهای عرضه لباس عفیفانه اشاره کرد و گفت: متاسفانه لباس عفیفانه به اندازه کافی تولید نمی شود و بسیاری از بانوان محجبه در تهیه لباس عفیفانه دچار مشکل هستند و متولیان هر اندازه بتوانند این البسه را با قیمت مناسب در اختیار این اقشار قرار دهند، اقدامی ماندگار انجام داده اند.

استاندار زنجان بر ضرورت انتشار فراخوانی برای تولید لباس عفیفانه در استان تاکید کرد و گفت: تسهیلاتی نیز از محل تبصره ۱۶ در اختیار تولیدکنندگان استان قرار گیرد تا لباس عفیفانه تولید و از طریق نمایشگاه هایی که در سطح استان برگزار می کنیم، در معرض دید و فروش قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه تا سه ماهه آینده این فراخوان تهیه و منتشر شود، گفت: تعامل فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان صمت و تولید کنندگان برای تولید لباس عفیفانه با دریافت تسهیلات می تواند در حل مشکلات در این زمینه کمک کند.

استاندار زنجان در ادامه به وی به جایگاه علمی شیخ عبدالکریم زنجانی اشاره کرد و گفت: لازم است تا کنگره این شیخ جهان اسلام به شکل ویژه اجرا شود.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان نیز در سخنانی بر ضرورت استفاده از فضای رسانه و فضای مجاز برای ترویج فرهنگ استفاده عموم از لباس عفیفانه تاکید کرد و گفت: در چرخه تولید لباس عفیفانه، اصناف و دانشگاه باید وارد کار شود و حمایت چند جانبه داشته باشند.

حجت الاسلام ناصر با طرح این سوال که دستگاه های متولی چه اقداماتی در راستای ترویج لباس عفیفانه انجام داده اند؛ گفت: مبارزه با قاچاق پوشاک نیز باید مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر همکاری بین اصناف و تولید کنندگان در تولید لباس عفیفانه وجود داشته باشند و کل چرخه از تولید لباس عفیفانه منتفع شوند بسیاری از مشکلات در این حوزه حل می شود.

کد خبر 1754705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha