مسئولان باید پیشرو برای حضور در مجامع قرآنی باشند

نماینده ولی فقیه استان آذربایجان غربی گفت: مسئولان باید پیشرو در انجام مناسک اسلامی و حضور در مجامع قرآنی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اهمیت جمع خوانی قرآن کریم افزود: حضور مسئولان در جمع خوانی ها باعث می شود تا مردم با مشاهده شرکت مسوولان دراین محافل بیش از بیش حضور پیدا کنند.

وی افزود: جمع خوانی های قرآن کریم در ماه مبارک رمضان با شور بیشتری برگزار شود که حضور مدیران در این خصوص می تواند موثر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی ادامه داد: مدیران و مسئولان سعی کنند فضای ادارات و مجموعه های خود را معنوی کرده و اقدام به برپایی جلسات قرآنی و نمازهای جماعت پرشور کنند.

وی ادامه داد:  فضای سازی رمضان در تابلوهای تبلیغاتی مهم بوده و به این مهم باید بیش از پیش اهمیت داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به ۲۲ اسفند، روز شهید در تقویم جمهوری اسلامی ایران گفت: همه ما مدیون شهدا هستیم و نام و یاد شهدا همواره باید زنده نگه داشته شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی افزود: نصب تصاویر شهدا در مکانها و نقاط مختلف شهر باید مورد توجه قرار گیرد و به آن اهمیت داده شود.

اجرای ۳ محفل انس با قرآن با حضور قاری بین‌المللی

رضا ابراهیمی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، هم در این جلسه به برنامه های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ۲۵ اسفند ساعت ۲۱ در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه، ۲۶ اسفند در مسجد ملااحمد خوی و ۲۷ اسفند در مصلای میاندوآب با حضور قاری بین المللی حامد شاکر نژاد برنامه های محفل انس با قرآن تمهید شده است.

وی ادامه داد: در خصوص برگزاری شایسته برنامه های ماه رمضان تقسیم وظایف صورت گیرد و برنامه ها با تلاش تمامی مدیران بخش های فرهنگی برگزار شود.

علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز دراین جلسه با ارائه گزارشی از شورای فرهنگ عمومی استان گفت: تدوین سند قرآنی، گرایش به ارزش ها و حیا و پوشش، جوانی جمعیت، بررسی تصادفات رانندگی، مسجد محوری بودن، فعالیت های قرآنی، بزرگداشت هفته وحدت، مسابقات قرآنی، برش استانی نقشه مهندسی، محافل انس با قرآن و نمایشگاه تخصصی قرآن از جمله موضوعات و مباحث مطرح در شورای فرهنگ عمومی در سال جاری بودند.

وی افزود: همچنین حدود ۶۰ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی اجرایی شده است.

کد خبر 1754748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha