اعلام آمادگی ارشاد کرمان برای برگزاری کرسی های تلاوت ماهیانه در کانون های مساجد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از آمادگی برای همکاری با کانون های مساجد در برگزاری کرسی تلاوت در اول هر ماه قمری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محسن روحی، پنجشنبه (۲۴ اسفند) در مراسم رونمایی  از سامانه مدیریت جلسات تلاوت قرآن کریم در مساجد-طرح مسجدپایگاه قرآن- که با حضور تعدادی از ائمه جماعات و مدیران کانون های مساجد انجام شد؛  ضمن قدردانی از تلاش های قرآنی کانون های مساجد اظهار کرد: آماده همکاری با مساجد مجری طرح برای برگزاری کرسی تلاوت ماهیانه هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: مساجدی که آمادگی برگزاری کرسی تلاوت در اول هر ماه قمری را به صورت مستمر دارند، درخواست کتبی خود را به اداره کل ارشاد تحویل دهند تا ضمن هماهنگی با قاریان استانی و در صورت امکان، قاریان کشوری این برنامه به صورت ثابت در مساجد انجام شود.

اعلام آمادگی ارشاد کرمان برای برگزاری کرسی های تلاوت ماهیانه در کانون های مساجد

وی با افزودن اینکه در گام نخست برای راه اندازی ۲۰ کرسی تلاوت آمادگی داریم؛ گفت: ما به دنبال ایجاد جهشی در حفظ قرآن کریم در استان هستیم که این نیز با مشارکت کانون های مساجد و مؤسسات قرآنی مد نظر است.

روحی در این باره از هدف گذاری برای افزودن ۳۰۰ حافظ قرآن کریم به حفاظ استان خبر داد و تصریح کرد: به دنبال برگزاری نمایشگاه قرآن نیز هستیم.

اعلام آمادگی ارشاد کرمان برای برگزاری کرسی های تلاوت ماهیانه در کانون های مساجد

علی مهدی خانی، مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه این طرح و اهداف آن ناظر به تأکیدات مقام معظم رهبری در محفل انس با قرآن سال گذشته است؛ افزود: همه ظرفیت کانون های مساجد را جهت اجرای طرح با هدف برقراری ارتباط میان مساجد همجوار، انس با قرآن، ترویج معارف و سبک زندگی قرآنی، استفاده از هنر تلاوت جهت جذب مخاطب به میدان آوردیم.
وی ادامه داد: انتظار ما از اجرای طرح ارتباط مساجد همجوار به منظور اشتراک ظرفیت های مادی و معنوی و برگزاری برنامه های مشترک است زیرا امروز هم افزایی مساجد فرصت مغتنمی ایجاد کرده که ان شاءالله شاهد جریان سازی خوبی در این زمینه باشیم.

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان از اعلام آمادگی تعدادی از قاریان و ۴۱ مسجد در استان برای اجرای این طرح خبر داد.

کد خبر 1754800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha