کلاس تفسیر قرآن کریم ویژه بانوان در کانون موعود ساوه

همزمان با ماه مبارک رمضان کلاس تفسیر قرآن کریم خواهران و به ویژه دختران جوان به همت کانون موعود ساوه برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان:اراک /

ماه رمضان ماه مهمانی الهی و فرصتی برای ارتباط هر چه بیشتر با پروردگار و انس با قرآن است که این مهم از دیرباز با محوریت مساجد برگزار می شود. 


کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز با وجود اعضای جوان و نوجوان نقش موثری در برگزاری این برنامه ها دارند و همواره برنامه های مساجد با حضور و مشارکت اعضای کانون برگزار می شود. 

کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پایگاه های فرهنگی هنری به ویژه در سال های اخیر با برنامه های جذاب، متنوع و جوان پسند نقش موثری در جذب جوانان به مساجد و احیای کارکردهای این پایگاه های فرهنگی داشته اند. 

ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تبیین و ترویج فرهنگ و معارف دینی، اسلامی و انس با قرآن کریم است که در این راستا شاهد فعالیت های کانون های مساجد با حضور گسترده اقشار مختلف هستیم. 

کلاس تفسیر قرآن ویژه بانوان در کانون خواهران موعود

کلاس تفسیر قرآن کریم ویژه بانوان در کانون موعود ساوه

مسئول کانون فرهنگی هنری خواهران موعود ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و بهار قرآن به برنامه های ماه میهمانی الهی اشاره کرد و گفت: تبیین و ترویج فرهنگ قرآنی امری ضروری است و ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای این مهم است. 

سودابه حسینلو با اشاره به اینکه امسال ماه رمضان مقارن با ایام نوروز و تعطیلات عید است، بیان کرد: این ایام فرصت مناسبی برای حضور جوانان در مسجد و برگزاری برنامه های فرهنگی است که ما در کانون با برنامه های فرهنگی و قرآنی زمینه را برای حضور همگان به ویژه جوانان و نوجوانان فراهم کرده ایم. 

وی با بیان اینکه در برنامه های قرآنی مجری خود بچه ها هستند و ما به عنوان مسئول در کنار آنها هستیم، بیان کرد: این مهم سبب حضور هر چه بیشتر بچه ها به مسجد شده است. 

حسینلو با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان هر روز جزخوانی ویژه خواهران و برادران در مسجد حضرت فاطمه الزهرا یک ساعت قبل از اذان ظهر برگزار می شود، ادامه داد: همچنین  مراسم سخنرانی و روضه خوانی نیز بعد از نماز ظهر و عصر با حضور  امام جماعت مسجد، حجت الاسلام موسی زاده به نیت اموات برگزار می شود. 
 
وی همچنین به برگزاری کلاس تفسیر قرآن نیز اشاره کرد و گفت:  هر روز بعد از نماز ظهر و روضه کلاس تفسیر قرآن ویژه بانوان داریم. 


مسئول کانون فرهنگی هنری موعود خاطر نشان کرد: هر روز نیم ساعت قبل از نماز عشا دعای افتتاح و بعد نماز جماعت برقرار می‌شود. 

حسینلو به برنامه شب های قدر اشاره کرد و گفت: در شب های قدر نیز برنامه عزاداری مناجات خوانی و دعا خوانی برگزار می شود. 

وی همچنین با بیان اینکه به مدت ۵شب هر چهارشنبه هیئت هفتگی ویژه خواهران و برادران برگزار می شود، خاطر نشان کرد: هر هفته چهارشنبه افطار هم نیز در خدمت نمازگزاران هستیم. 

مسئول کانون فرهنگی هنری موعود ساوه ادامه داد: مراسم هیئت هفتگی ماه مبارک رمضان نیزباموضوع خودسازی با تحول در سبک زندگی فردی برای جوانان و بزرگترا
با سخنرانی حجت الاسلام خلج و با نوای محمد حبیب زاده و با همکاری گروه فرهنگی هنری موعود واحد خواهران و کانون فرهنگی هنری معراج انجام می شود. 

کد خبر 1754839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha