اجرای طرح شمیم خدمت در ۱۲ امامزاده شاخص مازندران

حجت الاسلام حیدری جناسمی از اجرای طرح شمیم خدمت در ۱۲امامزاده شاخص استان خبر داد و گفت: بانوان سرپرست خانوار با هدف کسب درآمد، تولیدات خود را در این امامزادگان به فروش میرسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام ابراهیم جناسمی-مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران در نشست خبری ویژه طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی با بیان اینکه هرساله با شروع ماه نزول قرآن برنامه های متنوع با استفاده از ظرفیت مبلغین و طلاب در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود، اظهار کرد: قریب به ۶۰۰مسجد و امامزاده استان میزبان برنامه های فرهنگی ماه رمضان هستند.

وی با بیان اینکه برپایی نمازجماعت در نوبت های صبح، ظهرو عصر و مغرب و عشاء در سطح مساجد و اماکن مذهبی استان مورد توجه است، افزود: همچنین چایخانه هایی نظیر چایخانه رضوی در سطح امامزادگان استان برپاشده است.

حجت الاسلام حیدری جناسمی از برپایی سفره های افطاری ساده در امامزادگان شاخص استان خبر داد و گفت: با توجه به تقارن بهار طبیعت  با بهار قرآن برنامه های فرهنگی و معنوی اوقاف و امورخیریه استان متنوع تر شده است.

وی از اجرای طرح قرار یار دوازدهم با محوریت توزیع ۱۰هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان خبر داد و افزود: این طرح در ۱۲اسفند ماه جاری برای رونق سفره های افطار و سحر و نوروز نیازمندان این خطه از شمال کشور اجرایی شده است البته طی سال این طرح در دوازدهم هر ماه برگزار می شود.

حجت الاسلام حیدری جناسمی از توزیع ۱۰۲جهیزیه بین نوعروسان استان خبر داد و گفت: این جهیزیه ها با محوریت امامزادگان شهرستان قائم شهر و آمل تامین و توزیع شد.

وی اضافه کرد: تلاش داریم در شهرستان های بهشهر، ساری و بابل نیز جهیزیه برای نوعروسان تهیه شود.

حجت الاسلام حیدری جناسمی از اجرای طرح شمیم خدمت در ۱۲امامزاده شاخص استان خبر داد و گفت: بانوان سرپرست خانوار با هدف کسب درآمد، تولیدات خود را در این امامزادگان به فروش میرسانند.

وی از برگزاری مراسم معنوی لیالی قدر در سطح امامزادگان استان خبر داد و یادآورشد: ۵۰۰پک تحصیلی بین نیازمندان استان توزیع شد.

حجت الاسلام حیدری جناسمی به اهمیت ترویج فرهنگ نورانی قرآن در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان استان اشاره کرد و از قرائت استاد بین المللی حمید شاکرنژاد در امامزادگان شاخص استان خبر داد.

وی به همت والای خادمین امامزادگان استان برای برپایی محافل جزء خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان اشاره کردو گفت: جلسات تفسیر نیز در سطح امامزادگان درحال برگزاری است.

حجت الاسلام حیدری جناسمی از سرمایه گذاری در سطح موقوفات استان خبر داد و افزود: ۴۵۴پروژه در سطح موقوفات استان درحال اجراست.

وی با بیان اینکه ۵۳باغ در استان موقوفه است، ادامه داد: محصولاتی نظیر انار، پرتغال، کیوی و... در این باغ ها تولید شده و امسال ۱۲میلیارد تومان از این باغ های وقفی درآمد کسب شده است.

حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه ۳۸هکتار از اراضی موقوفه استان زیر کشت درخت (زراعت چوب) رفت، گفت: در امامزاده عبدالله آمل چهار هزار و ۸۰۰مترمربع زیر کشت درخت رفت.

وی از سرمایه گذاری در سطح اماکن متبرکه استان با هدف پذیرایی از مسافران و گردشگران خبر داد و افزود: ۳۲هکتار به ارزش ۱۲۳میلیارد تومان برای ایجاد مرکز اقامتی تفریحی با هدف توسعه گردشگری مذهبی در استان سرمایه گذاری شده است.

حجت الاسلام حیدری جناسمی به پیوستن این اداره کل به طرح ملی نهضت مسکن اشاره کرد و گفت: ۴۲ملک به اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران معرفی شده است اما در سه شهرستان آمل، گلوگاه و میاندورود فقط زمین ها پذیرفته و واگذار شد.

وی با بیان اینکه ۱۴هزار و  ۷۹۳موقوفه در استان موجود است، افزود: ۱۳هزار و ۸۷۳موقوفه استان متصرفی و ۹۲۰موقوفه غیر متصرفی است.

حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه قریب به سه میلیارد  و ۵۰۰میلیون تومان به اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مازندران از سوی خیرین کمک شده است، گفت:در قالب ماده ۵ طرح امین موقوفات در سطح موقوفات استان ساماندهی شده که در این طرح ۱۰۳نفر کارهای حقوقی موقوفات را انجام می دهند.

کد خبر 1754863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha