مسئله مردم غزه نباید فراموش شود

امام جمعه ارومیه گفت: نباید بگذاریم مسئله غزه و کشتار افراد بی گناه فراموش شود و عادی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه، ۲۵ اسفندماه در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلی ارومیه برگزار شد، گفت: مسئله‌ غزه اکنون مسئله اول جهان اسلام است و نباید بگذاریم مسئله غزه و کشتار افراد بی گناه فراموش شود و عادی شود.

وی افزود: متاسفانه بجز ایران و چند کشور اسلامی همه دنیا و اغلب کشورهای اسلامی در خواب غفلت هستند.

امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به ماه رمضان گفت: حفظ حرمت ماه رمضان بر همه مردم و مسئولان واجب است و باید با امر به معروف و نهی از منکر مانع از شکست حرمت این ماه شویم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد روزه گرفتن امری واجب است و شیطان با گمراهی در پی فریب مسلمانان برای روزه خواری است.

وی تصریح کرد: عدم حفظ حیا و حرمت و روزه خواری مسئله شخصی نیست و جامعه را به فساد و انحطاط می کشاند.

امام جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به پایان سال و وجود این فکر که سال آینده افزایش در قیمت‌ها خواهیم داشت از مسئولین تقاضا می شود تورم را مدیریت کنند تا مردم دچار مشکل نشوند.

گفتنی است؛راهپیمایی تداوم حمایت از مردم مظلوم غزه و استمرار جمعه‌های خشم و انزجار بعد از نماز عبادی، سیاسی جمعه در شهرستان ارومیه برگزار شد.

نمازگزاران از مصلی امام خمینی (ره) به طرف خیابان شهید نوری (گلدیس سابق)  تا تقاطع خیابان شهید پزشکیان را با سردادن شعارهای«حمام خون بپا شده فلسطین کربلا شده»،«مرگ بر اسرائیل»،  «مرگ بر آمریکا» و« آماده نبردیم، با غزه هم دردیم»راهپیمایی کرده و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی و حمایت خود را از مردم غزه نشان دادند. 

کد خبر 1754935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha