ماه رمضان و عید نوروز بهار مدرسه و مکتب معرفت‌ هستند

امام جمعه پاتاوه به تقارن ماه رمضان و عید نوروز اشاره کرد و گفت: هر دو بهار مدرسه و مکتب توحید و معرفت‌ هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز ( ۲۵ اسفند ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به فضایل این ماه از نظر قرآن و قرآن‌های ناطق علیهم السلام اشاره و از قول خداوند متعال در سوره بقره« آیه ۱۸۵»، اظهار کرد: «رمضان، ماهی است که در آن قرآن فرو فرستاده شده است، کتابی که مردم را راهنما و نشانه‌های آشکار هدایت و میزان تشخیص حق از باطل است».

امام جمعه شهر پاتاوه از لسان نبی مکرم اسلام (ص) در ادامه، گفت: «درهای آسمان در شب اول ماه رمضان گشوده می‌شود و تا آخرین شب این ماه بسته نمی‌شود. رمضان، رمضان نامیده شد، زیرا گناهان را می‌سوزاند، از خواندن قرآن غافل مشو، زیرا قرآن دل را زنده می‌کند، از فحشا و ستم باز می‌دارد».

وی همچنین از قول امام حسن مجتبی علیه السلام، افزود: «خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه‌ای برای مخلوقات خود قرار داده تا با طاعتش برای خوشنودی او از یکدیگر پیشی گیرند.

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه اصل و حکمت روزه چیزی نیست جز شباهت به وجود نازنین امام زمان عجل الله تعالی، بیان کرد: ماه رمضان، فرصت ناب مهدی شدن است، زیرا راه انس با حضرت علیه السلام، همان خودسازی و تهذیب نفس است که حکمت و فلسفه وجودی این ماه می‌باشد.

امام جمعه شهر پاتاوه در خطبه سیاسی نماز جمعه این شهر به در انتظار طوفان رمضان سخت برای صهیونیست‌ها اشاره و افزود: هر سال در ماه رمضان، کنترل اشغالگران اسرائیلی در بیت المقدس با سختی و دشواری زیادی همراه است، زیرا صدها نمازگزار مسلمان در نماز جماعت مسجدالاقصی شرکت می کنند و امسال هم وضعیت به دلیل جنگ در غزه، باعث فوران خشم فلسطینی‌ها در کرانه باختری شده و همان طور که (ابوعبیده) سخنگوی شاخه نظامی حماس گفته«ماه رمضان، ماه پیروزی و ماه جهاد است».

وی به بیان درخواست (اسماعیل هنیه) از گروه های اسلام گرا پرداخت و گفت: «از همه گروه‌های اسلام گرا در خاورمیانه می‌خواهم تا حملات خود را به اسرائیل در ماه رمضان افزایش دهند و خواستار جنبش گسترده و بین المللی برای شکستن محاصره غزه شده است.(بدترین وضعیت برای رژیم جعلی در ماه رمضان است).

حجت الاسلام سیادت به سخنان رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن کریم ماه مبارک رمضان امسال هم اشاره و عنوان کرد: «قرآن است که توانسته قله استقامت را در غزه به دنیا نشان دهد، مقاومت همچنان قدرت قدرتمند ایستاده و بینی صهیونیست‌ها را به خاک خواهد مالید، در دنیای اسلام برخی دولت‌ها به دشمنان مردم مظلوم فلسطین کمک می‌کنند، ان شاءالله، سزای این جنایت را خواهند دید».

خطیب نماز جمعه پاتاوه در بخشی از سخنان خود به آداب استفاده از برکات دو بهار، شرف تقارن زمانی بهاری سال جدید با ماه رحمانی رمضان را مصداقی از مصادیق آیه ۳۵(نور علی نور_) که در سوره نور آمده، دانست و بیان کرد: هر دو بهار مدرسه و مکتب توحید و معرفت‌ هستند و هر کسی دل و جان خود را در حال هوای این دو بهار قرار دهد، از فیوضات آن بهره‌مند خواهند شد.

وی یادآور شد: انسان در این دو بهار می‌تواند سرتاسر آفاق و انفس خود را سرشار از آثار الهی ببیند و این دو بهار طبیعت و فطرت «حول حالنا الی احسن حال» است.

حجت الاسلام سیادت به مناسبت دوم -فروردین، ۱۰ رمضان،سالروز وفات حضرت  خدیجه کبری سلام الله علیها و هجوم ماموران ستمشاهی پهلوی به مدرسه فیضیه قم در سال ۱۳۴۲ شمسی گریزی زد و گفت: (مادر امت عصر امروز) حضرت ام المومنین سلام الله علیها، حجت الگوی زنان عالم است و رسول اکرم(ص) در همین راستا فرمودند:
«اگر کمک خدیجه نبود، دین اسلام دچار مشکل می‌شد و مثل خدیجه پیدا نخواهد شد، حضرت خدیجه در آن هنگام که مردم مرا تکذیب کردند، تصدیق نمود و مرا با ثروت خود برای پیشرفت دین خدا یاری نمود. خدا به من دستور داد؛ حضرت خدیجه را به قصر زمردی که در بهشت دارد بشارت دهم».

کد خبر 1754940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha