تصویب قوانین سودمند راهگشای پیشرفت کشور است

حجت الاسلام باقری ارومی گفت: اقدامات نمایندگان در تصویب قوانین سودمند و نظارت بر اجرای آن، راهگشای پیشرفت کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه های نمازجمعه این هفته با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به بیان ارزش و فضیلت این ماه و آثار فردی و اجتماعی روزه داری پرداخت و بر ضرورت بهره مندی از این فرصت معنوی برای خودسازی تاکید کرد.
خطیب جمعه بندر آستارا با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم جهت مراقبت از شیرینی انتخابات و پرهیز از اقداماتی که کام مردم و فضای سیاسی کشور را تلخ می کند و موجب سوء استفاده دشمنان می شود به شرح و تبیین فرمایشات ایشان پرداخت.
وی اضافه کرد: نمایندگان منتخب و محترم باید توجه داشته باشند که اقدامات آنان در تصویب قوانین سودمند و نظارت بر اجرای قوانین بر اساس وظیفه ذاتی نمایندگان و رسالت قوه مقننه می تواند راه گشای پیشرفت کشور و تعامل سازنده با قوه مجریه و قوه قضاییه باشد آن را اولویت اول نمایندگان خواند.
حجت الاسلام باقری ارومی با تأکید و یادآوری جایگاه بالای نمایندگان مجلس و ظرفیت قانونی آنان در استیضاح وزرا و حتی طرح سؤال از رئیس جمهور، دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران ادارات و یا مدیران کل را امری ساده و دون شأن نمایندگان محترم دانست که می تواند موجب اتلاف توان و ایجاد مسائل حاشیه ای گردد.
وی با اشاره به اینکه همدلی نمایندگان استان گیلان موجب افزایش قدرت چانه زنی در مجلس و سطح کشور است، ادامه داد: همدلی و قدرت چانه زنی نمایندگان می تواند به پیشبرد اهداف و پیشرفت در زمینه های مختلف توسعه گیلان کمک کند.
امام جمعه بندر آستارا  با برشمردن برخی کاستی ها در استان گیلان و شهرستان آستارا از جمله نبود پایانه جامع گمرکی جهت ساماندهی تردد تریلرهای ترانزیتی، فرسایش جاده ها و راه های مواصلاتی و نداشتن شبکه فاضلاب شهری، از نمایندگان منتخب خواست تا نسبت به پیگیری و تکمیل پروژه ها، تلاش بیشتری انجام دهند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر آستارا با گرامیداشت ۲۵ اسفند، سالروز شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج مهدی باکری، از وی به عنوان یک الگوی ارزشمند به عنوان یک فرمانده نظامی متواضع و یک شهردار خدمتگزار و پر تلاش یاد کرد و پیشنهاد نامگذاری این روز به نام شهردار و شهرداری ها را بسیار شایسته دانست.
حجت الاسلام باقری ارومی از شهرداران آستارا و لوندویل و اقدامات خوب صورت گرفته در خصوص زیباسازی شهر در آستانه عید نوروز تقدیر و تشکر کرد و از آنان خواست تا نسبت به توسعه و مرمت زیرساخت ها و مدیریت ترافیک داخل شهر اقدامات مناسبی را انجام دهند.
کد خبر 1754950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha