روحیه عفو و گذشت در دنیا سبب بخشش پروردگار می‌شود

مرجع تقلید عالم تشیع گفت: روحیه عفو و گذشت انسان نسبت به همدیگر در زندگی دنیا سبب بخشش پروردگار از گناهان او در آخرت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق به موضوع روحیه بخشندگی و گذشت نسبت به همدیگر اشاره و اظهار کرد: اگر خواستار عفو و گذشت حضرت باریتعالی نسبت به اعمال خطا خود هستیم باید این روحیه نیز در وجود ما نهادینه و فراگیر باشد.

مرجع تقلید عالم تشیع افزود: روحیه عفو و گذشت انسان نسبت به همدیگر در زندگی دنیا سبب بخشش پروردگار از گناهان او در آخرت می شود که برای عفو پروردگار و پاک شدن گناهان نسبت به اشتباه دیگران نیز اینگونه باشیم.

وی این گذشت و عفو را روش مسلمانی بیان کرد و اذعان داشت: مسلمانان نسبت به همدیگر گذشت و عفو دارند و خطاهای همدیگر را می بخشند.

آیت الله مظاهری به قرار گرفتن عشق و محبت خداوند در دل انسان اشاره کرد و گفت: اگر این محبت در دل انسان رسوخ کند درخت رذایل از بین رفته و درخت فضیلت کاشته شده و میوه آن به خود فرد و دیگران می رسد.

وی ادامه داد: این عشق و محبت به پروردگار تنها عاطفی نیست بلکه دوستی در خون و استخوان فرد رسوخ کرده و همه وجودش سرشار از محبت خواهد بود.

رئیس حوزه علمیه اصفهان یادآورشد: عشق و محبت واقعی به پروردگار در رشد معنوی انسان موثر بوده و مانع از گناه خواهد شد.

کد خبر 1754969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha