تکثیر و گسترش جلسات قرآنی مساجد در سال ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدابراهیم از ساماندهی برنامه‌های قرآنی مساجد در لبیک به مطالبات رهبری خبر داد و گفت: در این راستا ۱۰۰ مسجد تهران میزبان محافل قرآنی هستند و گسترش این محافل را در دستور کار داریم.

حجت الاسلام و المسلمین «حسین محمدابراهیم»، در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردهای مورد توجه برای گسترش برنامه های قرآنی در مساجد، اظهار کرد: طرح «تلاوت نور» از برنامه های باسابقه و پرمخاطبی است که سالیان سال در مساجد اجرا می شود، از طرفی بسیاری از مساجد فعالیت های قرآنی متنوعی در محورهای آموزش، حفظ و برپایی کرسی های تلاوت برگزار می کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد از ساماندهی محافل قرآنی مساجد خبر داد و افزود: سال گذشته با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل «هر مسجد به یک پایگاه قرآنی»، برپایی محافل قرآنی در ۱۰۰ مسجد کلید خورد که در قالب این طرح هر روز یک صفحه از آیات قرآن کریم در مسجد توسط قاری خوش صدا قرائت می شود و امام مسجد نیز آیات قرائت شده را شرح می دهد.

وی تصریح کرد: امسال در اولین روز ماه مبارک رمضان مقام معظم رهبری در محفل انس با قرآن کریم تاکید کردند «ای کاش هر مسجدی یک محفل تلاوت قرآن داشته باشد»، به همین جهت امسال رویکرد ما گسترش محافل قرآنی در مساجد است؛ در این راستا لازم است قاریان ممتازی که در محلات هستند با همکاری ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد برای تحقق مطالبه رهبری تلاش و آن را با تدبیر عملیاتی کنند تا حداقل در هفته یک روز محافل قرآنی در مساجد برگزار شود.

حجت الاسلام محمدابراهیم با اشاره به الزامات تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی، گفت: بهره گیری از قاریان و حافظان در برنامه های قرآنی مساجد به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه قرار گیرد و ارکان مسجد اهتمام به گسترش برنامه های قرآنی مسجد داشته باشند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: مطالبه مقام معظم رهبری درباره تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی بر اساس آموزه های دینی است، چراکه در روایت از پیامبر گرامی اسلام(ص) آمده: «اِنّما نُصِبَتِ المَساجِدُ لِلقُرآن؛ مساجد را برای قرآن بنا کرده‌اند»، بنابراین یکی از برنامه های مساجد باید انس مردم با آیات الهی در فضای نورانی خانه های خدا باشد.

کد خبر 1754982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha