برگزاری اولین سخنرانی در مورد هنر اسلامی در مسجد «شیخ زاید» ابوظبی

اولین سخنرانی در مورد هنر اسلامی با عنوان «آثار هنری اسلامی: تاریخ و میراث» در مسجد «شیخ زاید» ابوظبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « sharjah۲۴»، اولین سخنرانی در مورد هنر اسلامی با عنوان «آثار هنری اسلامی: تاریخ و میراث» در مسجد «شیخ زاید» ابوظبی برگزار شد.

در این جلسه سخنرانی که با حضور معاون نخست وزیر برگزار شدریال مقماات ارشد و متخصصان حوزه هنرهای اسلامی سخنرانی کردند.

دکتر ابراهیم شعبوح، مورخ و کارشناس مشهور در باستان شناسی اسلامی که به دلیل بازتفسیر آثار تاریخی شناخته شده است، سخنران اصلی این نشست بود.

دکتر شعبوح در این سخنرانی نمونه‌هایی از آثار هنری و معماری منحصربه‌فرد از طلوع تمدن اسلامی را بررسی کرد که تصاویر اولیه بهشت ​​را نشان می‌دهد.

وی با استفاده از عکس‌ها سایر عناصر هنر تاریخی اسلامی از جمله تزئینات پیچیده حک شده در نمای سنگی کاخ های باستانی را که در سراسر منطقه خاورمیانه یافت می شود، مورد بحث قرار داد.

موضوع دیگری که در این سخنرانی به آن پرداخته شد، خوشنویسی عربی اولیه بود و توضیحات مفصلی در مورد روش های به کار رفته در تولید نسخه های چند صد ساله قرآن، که بر روی پوستی چرمی تولید شده و به سختی با طلا نوشته شده بود، ارائه شد.

دکتر شعبوح با بررسی آثار هنری منتخب و نمونه های منحصر به فرد معماری و دکوراسیون، بینش شگفت انگیزی از تاریخ هنر اسلامی، تأثیر و نقش آن در ارتقای تفاهم بین فرهنگ ها ارائه کرد.

موضوع این سخنرانی با اعتقاد امارات به نقش هنر در حفظ ارزش‌های مذهبی و فرهنگی و توانایی آن در ایجاد پل‌هایی بین جوامع مختلف مرتبط است.

کد خبر 1755110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha