شیروان با کاشت ۱۶۰۰ میلیون بوته گل، عطر بهاری گرفت

سرپرست فضای سبز شهرداری شیروان گفت: امسال با تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار شاخه گل در محل گلخانه شهرداری شیروان، ۲۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی هزینه برای شهرداری این شهر داشته است.

جواد باباپور، سرپرست فضای سبز شهرداری شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در آستانه فرا رسیدن فصل بهار و عید نوروز تا امروز، ۸۴۵ هزار شاخه گل در این شهر کاشت شده که عملیات کاشت گونه‌های فصلی و دائم در سطح شهر از ۱۳ اسفند ماه امسال آغاز شده و تا ۲۷ اسفندماه ادامه داشت.

وی خاطرنشان کرد: این گل ها شامل میمونی پا بلند و پاکوتاه، بنفشه، همیشه بهار، چمنی، مارگیری، مینا، غنچه آبی و دکمه ای است که در سطح بوستان‌ها، میادین، بلوارهای شهر کاشته می‌شود و با توجه به ظرافت و وجود گل‌های رنگارنگ، زیبایی و طراوت خاصی به سیمای شهری می‌بخشد.

باباپور عنوان کرد: در آستانه فرا رسیدن عید نوروز، شهرداری شیروان با کاشت و تولید ۱۳ نوع گل به ۱۳ دهیاری و شهرداری سایر شهرهای خراسان شمالی، فروش گل داشته است.

سرپرست فضای سبز شهرداری شیروان بیان کرد: افزون بر گل های کشت شده، ۴۰ هزار اصله نهال و درختچه در سطح بوستان‌ها، میادین، بلوارهای اصلی کاشت و تعدادی در محل مصلی امام خامنه ای بین نمازگزاران توزیع شده است..

باباپور اضافه کرد: همزمان با فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان طبق روال هر ساله نصب المان‌های نوروزی در دستور کار قرار گرفت که در این راستا برای ۷۰ نقطه شهر، ۷۰ المان تولید و بازسازی شد که برای شهرداری شیروان ۶۰ میلیارد ریال صرفه جویی داشته است.

وی با اشاره به آماده‌سازی پارک‌ها و بوستان‌ها ادامه داد: فعالیت آب نماها، بازپیرایی فضای سبز، رسیدگی و رفع نواقص سیستم روشنایی پارک‌ها، تعمیرآبخوری‌ها و شیرآلات، رنگ آمیزی و شستشوی آبنماها و مبلمان پارک‌ها، نصب و رفع نقص وسایل تفریحی و ست‌های ورزشی، شستشوی جداول، معابر، پارک‌ها و بررسی وضعیت سطل‌ها و باکس‌های زباله داخل پارک‌ها از جمله مواردی است که برای استقبال از نوروز در دست اقدام است.

کد خبر 1755136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha