نوروز فرهنگی‌ مشهد| بدون رسانه‌ها راه به جایی نمی‌بریم

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: بدون حضور اصحاب رسانه راه به جایی نخواهیم برد و اگر این تعاملات و ارتباطات دو سویه نباشد و فقط تقاضا محور باشد قطعا موضوعات به سرانجام نمی‌رسد. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، جواد کیانی، صبح امروز یکشنبه (۲۷اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اهمیت و تأثیر رسانه در عصر ارتباطات، اظهار کرد: برگزاری این نشست خبری یک گردهمایی راهبردی است و از خبرنگاران تقاضا دارم به این نشست‌ها نگاه جدی‌تری داشته باشند.

وی در خصوص سیاست خدمت رسانی به شهر و کشور توضیح داد: ما به عنوان خادمان مردم در مدیریت شهری اقدامات لازم را انجام خواهیم داد، سیاست ما برای خدمت‌رسانی به شهر و کشور برنامه‌ریزی شده است که در این راستا نقش رسانه برای انتشار و انتقال پیام‌های امیدوارکننده و افزایش سطح آگاهی شهروندان بسیار مهم است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با تأکید بر اهمیت اصحاب رسانه ادامه داد:بدون حضور اصحاب رسانه راه به جایی نخواهیم برد و اگر این تعاملات و ارتباطات دو سویه نباشد و فقط تقاضا محور باشد قطعا موضوعات به سرانجام نمی‌رسد. 

بدون حضور اصحاب رسانه راه به جایی نخواهیم برد 

وی از برگزاری شانزدهمین دوره استقبال از بهار خبر داد و گفت: امسال شانزدهمین دوره استقبال از بهار با عنوان هنرهای شهری مشهد در حال برگزاری شد. فرایند اجرایی آن در تابستان با انتشار فراخوان آغاز شد که در بخش‌های گلستان، المان‌ها، تزئینات شهری، دیوار نگاری و جشنواره نوری و هنرهای مردمی برگزار شد.

وی افزود: در بخش گلستان و المان‌های موقت تزیینات شهری و دیوارنگاری در مجموع بیش از دو هزار اثر داوری شد و ٧٠٠ هنرمند مشارکت داشتند که بیش از نیمی از آن‌ها بانوان بودند.

کیانی در ادامه تصریح کرد: امسال ٧٠٠ المان توسط حوزه معاونت فرهنگی در ٣۵٠ نقطه شهری جانمایی شد و همچنان این جانمایی ادامه دارد. همچنین ٢٠ المان دائم با عنوان خانواده، مقاومت ایثار و شهادت و فرهنگ مهم رضوی جانمایی شده و ۶ هزار دیوارنگاری در دو بخش فاخر و نیمه فاخر اجرا شده است. بخش جشنواره نور امسال در ۶ هکتار در مجموعه قدیمی کوهسنگی در حال انجام است و درمراحل پایانی است و به زودی افتتاح خواهد شد.

بدون حضور اصحاب رسانه راه به جایی نخواهیم برد 

راه‌اندازی ۴ ایستگاه راهنمای زائر در مبادی ورودی شهر

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری در ادامه در خصوص حوزه گردشگری و زیارت شهرداری مشهد توضیح داد: ۴٢ مرکز اسکان موقت و اضطراری برای ایام نوروز با ظریف ۴۵ هزار نفر شب تجهیز و آماده شده است، استقرار ١٨ پایگاه راهنمای زائر در مسیرهای منتهی به حرم مطهر و ورودی‌های شهر از دیگر اقدامات است. همچنین می‌توان به راه‌اندازی ۴ ایستگاه راهنمای زائر در مبادی ورودی شهر اشاره کرد.

کیانی اذعان کرد: موضوع پرده‌خوانی در ۵٠٠ نقطه شهر با موضوع حضرت رضا (ع) و شاهنامه از دیگر برنامه های این ایام است که در نوروز برگزار خواهد شد. ایستگاه‌های افطار در ۴۰ ایستگاه‌ منتخب قطار شهری فعال هستند و سعی داریم کل ایستگاه‌ها فعال شود.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه ورزش و سلامت می‌توانم به برگزاری سومین دوره جام برکت و کرامت جام رمضان در ١٩ رشته ورزشی با سه رویکرد بانوان، آقایان، جانبازان و معلولان در حال برگزاری است و این اتفاق بزرگ و شایسته است.

بدون حضور اصحاب رسانه راه به جایی نخواهیم برد 

اجرای طرح «به سمت حرم» در ۴۰ نقطه شهر مشهد

 سیدجلیل بامشکی، معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: یکی ازبرنامه های این ایام طرح قرار زیارت است که از افطار تا سحر با محوریت مساجد در حال برگزاری است. در این طرح اعزام هایی به حرم مطهر داریم و برنامه‌های ویژه‌ای برای نوجوانان مشهدی و خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا ۵۷ تور زیارتی از مساجد به حرم‌مطهر برگزار شده است که در این طرح اولویت با مساجدی است که فاصله بیشتری نسبت به حرم دارند.

بامشکی یادآور شد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در ایام پیک زائر، موضوع راهنمایی و اطلاع‌رسانی به زائران است؛ در سال گذشته تعدادی از تابلوهای راهنمای زائر نصب شد، اما برای امسال طرح جدیدی با عنوان «به سمت حرم» در ۴۰ نقطه شهر مشهد نصب می‌شود.

بدون حضور اصحاب رسانه راه به جایی نخواهیم برد 

مشارکت حدود ۷۰۰ هنرمند در بخش تزئینات شهری مشهد

در ادامه این نشست یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در خصوص برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۳ بیان کرد: امیدوارم شانزدهمین دوره استقبال از بهار را با نگاه معنویت رقم بزنیم. این جشنواره با فراخوانی در مرداد ماه در ۷ بخش گلستان، المان‌های موقت، تزئینات شهری، دیوار نگاری، جشنواره نور و هنرهای مردمی برگزار شد.

وی با اشاره به موضوع المان‌های موقت و تزئینات شهری گفت: در بخش گلستان، المان‌های موقت، تزیینات شهری و دیوارنگاری دو هزار اثر به دست ما رسید و داوری شد. حدود ۷۰۰ هنرمند در این فراخوان شرکت کردند که بیش از ۶۵ درصد آنان مشهدی بودند.

اسماعیل‌زاده افزود: این جشنواره هر ساله در سراسر کشور منتشر می‌شود. جشنواره هنرهای شهری مشهد در بین هنرمندان کشور به عنوان فضای متفاوت در کشور شناخته شده است. هر سال هنرمندان مناظر این فراخوان هستند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به بخش دیوارنگاری ۳۵۰ نقطه از شهر المان جانمایی شده است. همچنین بیش از ۶ هزار مترمربع نقاشی دیواری سطح یک و دو اجرا خواهد شد. بیش از ٩٠ اثر از سال‌های گذشته مرمت شده است و در حال جانمایی است.

وی در خصوص جشنواره نور توضیح داد: جشنواره نور امسال در فضایی متفاوت در بیش از ۶ هکتار با حالت رویدادی و خانواده محور برگزار می‌شود. فراخوان بخش مردمی برای اولین بار در دو قالب سرود و نمایش داده شده است و بیش از ۱۰۰ اثر برای داوری ارسال شده است و داوری آن‌ها در حال انجام است.

اسماعیل زاده در پایان از فضاآرایی شهری، دیدار با شهدا در سال تحویل و اکران بیلبوردهای شهری با پیام‌های معنوی و با نگاه به بهار طبیعت، برگزاری نمایشگاه قرآن محلات در ۴ نقطه شهر، برنامه نسیم‌وحی در ۱۳ منطقه و برنامه شب‌های احیا در بوستان‌های منتخب شهری خبر داد.

بدون حضور اصحاب رسانه راه به جایی نخواهیم برد 

اجرای پویش مشهد مهربان جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد

مهدی ابراهیمی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این نشست خبری از برگزاری پویش افطاری ساده در ایستگاه‌های پایانه‌های اصلی اتوبوسرانی و ایستگاه‌ها خبر داد و گفت: سعی داریم این اتفاق را در تمام ایستگاه‌های قطار شهری و اتوبوسرانی فعال کنیم.


وی افزود: در ۱۷۰ محله بازدید از خانواده ایثارگران برای ایام عید نوروز پیش‌بینی کرده ایم و هر شورای اجتماعی محلات وظیفه دارد با یک خانواده شهدا و ایثارگران جهت همدلی اجتماعی و تقویت هویت اجتماعی دیدار کند.

وی تاکید کرد: از ولادت امام حسن (ع) تا ولادت امام رضا (ع) پویش مشهد مهربان جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اجرا خواهد شد. همچنین ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر با ۱۵ گشت خودرویی و چند گشت به صورت پیاده در این ایام خواهیم داشت. امیدواریم مجموعه فعالان‌ها در حوزه اجتماعی منشأ خیر و برکت باشند.

بدون حضور اصحاب رسانه راه به جایی نخواهیم برد 

برگزاری سومین دوره جشنواره ورزشی جام برکت و کرامت در قالب جام رمضان در مشهد

 حسین غیاثی معاون سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشهد هم در ادامه این نشست، اظهار کرد: امسال سومین دوره جشنواره ورزشی جام برکت و کرامت در قالب جام رمضان در حال برگزاری است. امسال حضور اقشار و تیم‌های مختلف ما را شگفت زده کردند.

وی ادامه داد: مسابقات در سه حوزه بانوان، آقایان و معلولان و جانبازان در حال برگزاری است و با توجه به استقبال خوبی که در رشته ساحلی شده امسال برای اولین بار این رشته را به جام رمضان اضافه کردیم.

معاون سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشهد با بیان ایبنکه امسال در رشته فوتسال آقایان حضور چشمگیری داشتیم، گفت: ابتدا ٨ سالن در نظر گرفته بودیم که در ٧٢ ساعات ظرفیت تمام سالن‌ها تکمیل شد لذا به دلیل استقبال بی‌نظیر مردم، سالن شهدای شهرداری و رسالت را اضافه کردیم که طی یک ساعت و نیم ظرفیت این دو سالن نیز پر شد.

بدون حضور اصحاب رسانه راه به جایی نخواهیم برد 

غیاثی اذعان کرد: یکی از مزایای این جام پراکندگی سالن‌ها در سطح شهر بود، امسال در مسابقات فوتسال ٣ هزار و پانصد نفر ورزشکار و عوامل اجرایی در حال فعالیت هستند و متوسط بازی‌ها پنج تا شش هزار تماشاگر داشته اند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امید است تا پایان ماه مبارک مسابقات را به پایان برسانیم و برگ زرینی برای شهرداری مشهد رقم بزنیم. لازم به ذکر است که استقبال بی‌نظیر مردم برای سال‌های بعد کار ما را سخت می‌کند و انشالله بتوانیم زیر ساخت‌های این حوزه را توسعه دهیم.

پایان پیام/

کد خبر 1755291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha